Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, löst 1,2 milj i blanco

Har under senaste månaderna löst 1,2 milj i blanco och 100k i krediter. Sålt av en del investeringar.

Betalade in sista skulderna i slutet av december, så just nu ser min uc ut så här:

Inkomst 534k
Betyg 3,8%
4ff, 1 går ut 21 januari
535 blanco
102 000 kredit

Den 20/1 kommer allt vara nollat och avslutat på UC. 3 ff återstår. Vad blir betyget tro?

Jag har lite utanför UC jag skulle vilja få bort och kan inte sälja av mer investeringar.

Skulder utanför uc
Wästgöta 180k 9% ränta
Klarna 40k
Samt privat ca 300k

Jag behöver alltså söka ett samlingslån på 500k cirkus. Frågan är om jag ska ta bocka i "lösa lån" eller vad ska man bocka i? Vad tror ni om ränta på det lånet? Söka 500k eller 200-300 ?

Tacksam för svar

Menar du att allt kommer vara nollat vid denna månads uc-uppdatering? Betalade du bort allt i december? Är det nollat på UC så skulle jag inte välja lösa lån, då det ser lite konstigt ut, en det kanske inte spelar så stor roll.

Ja precis. När UC uppdateras nu 20/1 kommer allt vara nollat. Vad tror du jag hamnar på för betyg då? Ska jag söka 500k för bil eller renovering ?

Obs det är ofta så att bankerna inte rapporterad in avslutade krediter i tid. Har själv avslutat (innan 30e november) men de har inte hunnit skicka rätt info till UC (december). Så den kommer nu.

Jag gar ringt runt och fått bekräftelse på att det är avslutat skriftligt. Men vi får se. Ska bli kul att se vad det landar på för betyg :) Vad tror du @Doodles ?

Hur mycket var din kredit nyttjad innan du nollade och avslutade?

Alltså UC uppdatas sista dagen i månaden från bankerna till UC.
Om den stora delen av krediterna är lösa tror jag du kommer att se en väsentlig förbättring. Under 1% skulle min uppskattning vara.

Skickar bild på senaste UC. Dock har Marginalen har uppdaterat redan och har nu 535k i lån. Så minus 320 000. Står nu dock 109 000 tusen i nyttjad kredit. Så därför mitt betyg gick från 2,4% till 3,8%.

Bilagor

• Screenshot_20220109-190943.jpg
    Screenshot_20220109-190943.jpg
    130.7 KB · Visningar: 224
Ser lovande ut, håller tummarna. Om någon vecka borde du kunna se uppdateringen.

Nu har UC uppdaterats. Inga blanco, inga krediter kvar. Betyget ligger på 0,63%. Har 4 ff, en går ut 21/1, väntar in den innan ansökan ? Vad kan den göra på betyget?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp