Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån - Lånförmedlare

Är det någon här som vet hur det är om man har ett skuldfinansieringslån via svea, sen vill man söka lån hos son vanliga bank. Säger de upp lånet direkt dom får syn på uc:n? Då man inte får söka andra lån enligt deras villkor? Och hur ser dem på krediter under tiden man har det lånet? Tacksam för svar

Jag har haft Svea Skuldfinansieringslån (lösta nu) och på min UC står de som Svea Ekonomi så andra banker visste inte om att det var Skuldfinansieringslån. Jag kunde söka både kreditkort och blancolån under den tiden. Svea vet inte om du söker andra lån när du har fått beviljat av dem. Jag vet att tanken är att inte söka nya lån när man väl fått Skuldfinansieringslånet men i den situation jag var hade jag inget val då jag fick utgifter jag inte hade räknat med och Svea beviljade inte heller på det belopp jag sökte.

Senast ändrad:
Läste fel:)
Men tar inte de upplysning Lite då o då/har en såkallad uc-bevakning på dig för att hålla koll på de som har det lånet?

Jag har läst att Svea Inkasso tagit upplysning när man haft ärende hos dem eller innan de skickar till KFM men inte Skuldfinansieringen.

Snart är det dags för mg att ansöka om ett lån med lägre ränta än vad jag har nu.
Sitter och försöker fundera ut vart jag ska lägga ansökan mot för att slå mot så många vettiga långivare som möjligt (är på jakt efter låg ränta och då borde ICA;IKANO; BN finnas med.
Vad jag får ihop blir då att det är Lendo och AXO jag ska ansöka mot - eller finns det bättre förslag?

Medlemslån är en bra idé om du är med i något fackförbund! Som Lasseman skrev är BN inget alternativ om man ska sänka räntan, deras affärsidé verkar snarare vara generösare förutsättningsbedömning på bekostnad av högre räntor (eftersom de tar en större risk).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp