Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån Juni

Hej!
Är ny här och har en fråga om samlingslån.

På min UC,
tre st kreditkort på sammanlagt 60 000 kr, alla maxade. Ett lån från Mash Sweden AB på 20 000, också maxat.

Som ej syns på UC,
privata och smslån, 100 000 kr.

Jag har en kreditvärdighet på 5,7. Underskott av kapital från 2018, 52 684 kr. Har inga förfrågningar eller bet.anmärkningar. tjänade 99 000, 2017. Tänkte vänta tills min nya inkomst på 326 000 kr kommer in på UC i Juni.

Min fråga är, kommer jag ha möjlighet att ta ett samlingslån på 185 000 när min nya inkomst är synlig?

Tacksam för svar!

Det är helt sinnessjukt att du bara har 5.7% med så mycket maxade kreditkort....Mitt tips är : Ta 30.000 på www.credway.se och betala av 5.000 till Euroloan (Mash) lika mycket på dina övriga kreditkort, sen är du nere under 1% vilket kommer generera i bättre ränta.
Men visst även nu får du givetvis ett lån dock till värre ränta.

Du kan nog få ett lån men förvänta dig rätt hög ränta pga kredditkorten...

Det är helt sinnessjukt att du bara har 5.7% med så mycket maxade kreditkort....Mitt tips är : Ta 30.000 på www.credway.se och betala av 5.000 till Euroloan (Mash) lika mycket på dina övriga kreditkort, sen är du nere under 1% vilket kommer generera i bättre ränta.
Men visst även nu får du givetvis ett lån dock till värre ränta.

Ja, jag förstått det när jag läst runt.
Grejen är att jag redan har 30 000 på credway.. Får tillbaka 17 000 på skatten i april, så det vore ju såklart dumt att inte betala av en del på mina kreditkort för att få bättre kreditvärdighet. Jag vill ju få ett samlingslån med så bra ränta som möjligt!

Tack för svar

Samma ägare som Credway. Dom pengarna kan du använda till samlingslånet.
Sen så tar du ditt samlingslån - betalar av Credigo/Easycredit.
På kort tid blir räntan obetydlig för din del men kan generera i mycket lägre ränta för ditt samlingslån.
Det vore den klokaste strategin tror jag.

Okej, ska kika på det. Tack så mycket för hjälpen!

Extralånet är billigare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp