Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån INNAN inkomsten uppdateras hos UC!

Jag har tänkt söka samlingslån till sena våren/tidiga sommaren på omkring 300.000 (samla allt förrutom 80K av dessa).
Då kommer mina förutsättningar vara så optimala dom kan bli utifrån antal FF. Dock vill jag göra detta innan UC uppdateras med 2018 års inkomst eftersom den kommer vara lägre än 2017.
Många FF försvinner i mars, sedan 1 i april och ytterligare 1 i maj. Vågar jag vänta till maj? Eller spelar det ingen roll med +/- 1FF så att jag söker i april?

Jag har tänkt söka samlingslån till sena våren/tidiga sommaren på omkring 300.000 (samla allt förrutom 80K av dessa).
Då kommer mina förutsättningar vara så optimala dom kan bli utifrån antal FF. Dock vill jag göra detta innan UC uppdateras med 2018 års inkomst eftersom den kommer vara lägre än 2017.
Många FF försvinner i mars, sedan 1 i april och ytterligare 1 i maj. Vågar jag vänta till maj? Eller spelar det ingen roll med +/- 1FF så att jag söker i april?
Måste du ha skatteåterbäringen i april eller kan du vänta till juli. I sådana fall är det bara vänta med att skicka in deklarationen till maj. Då får du slutskattebeskedet garanterat först i juni och därmed ny inkomst på UC.

Förra året tror jag UC uppdaterades absolut som tidigast i juni, men det kan ju plötsligt ändras från UCs sida och bli tidigare i år för de som deklarerade i slutet mars/ början på april.

Nja egentligen inte, just nu är jag mest orolig för kvarskatt :(

Förra året tror jag UC uppdaterades absolut som tidigast i juni, men det kan ju plötsligt ändras från UCs sida och bli tidigare i år för de som deklarerade i slutet mars/ början på april.
Förra året uppdaterades min UC tidigt( kanske var redan i april) jag deklarerade dock direkt det gick.

Men UC kan inte uppdateras innan du skickat in deklaration och missar du aprildatumet är det juni UC kan uppdateras. Har du dessutom kvarskatt så uppdateras UC först i augusti. Återkom till forumet med ditt betyg när det endast är 1 ff kvar.

Men UC kan inte uppdateras innan du skickat in deklaration och missar du aprildatumet är det juni UC kan uppdateras. Har du dessutom kvarskatt så uppdateras UC först i augusti. Återkom till forumet med ditt betyg när det endast är 1 ff kvar.
Fast jag deklarerade så tidigt det gick förra året och min inkomst syntes först i juni då, anledningen till att jag frågade var att jag ville veta om folk varit med om att den synts tidigare och därför vara säker på att jag inte väntar för länge.

Min UC uppdaterades också tidigare förra året.
I år vete fan hur det blir, inkomsten är snarlik och så även underskottet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp