Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån igen?

Är det någon mer som skulle kunna uppskatta mina chanser till ytterligare ett samlingslån som jag tänkt söka nästa vecka? Som nämnt tidigare:

- beviljad samlingslån för över en månad sen på 300k med en ränta runt 5%, utbetalt och klart.
- Synliga skulder på UC runt 700k
- ff’s senaste 6 månaderna: 5
- UCrisk: 1.4 (bra)
- Inga betalningsanmärkningar eller missad betalning nånsin.
- Speltransaktioner finns på kontot (spelpaus är reggat nu)

Har sökt via Lendo förut, borde jag ta någon annan låneförmedlare nu? Och tror ni det finns nån chans till ett samlingslån på 150-200k till med hyfsad ränta? Vad borde jag göra här? Nån med bra insyn eller liknande erfarenheter som kan ge fler tips?

Är det någon mer som skulle kunna uppskatta mina chanser till ytterligare ett samlingslån som jag tänkt söka nästa vecka? Som nämnt tidigare:

- beviljad samlingslån för över en månad sen på 300k med en ränta runt 5%, utbetalt och klart.
- Synliga skulder på UC runt 700k
- ff’s senaste 6 månaderna: 5
- UCrisk: 1.4 (bra)
- Inga betalningsanmärkningar eller missad betalning nånsin.
- Speltransaktioner finns på kontot (spelpaus är reggat nu)

Har sökt via Lendo förut, borde jag ta någon annan låneförmedlare nu? Och tror ni det finns nån chans till ett samlingslån på 150-200k till med hyfsad ränta? Vad borde jag göra här? Nån med bra insyn eller liknande erfarenheter som kan ge fler tips?
Jag vet att jag försökte söka direkt via swedbank när jag hade fått ett lån sen efter 3mån sökte jag igen de tyckte jag skulle vänta minst 6 mån mellan ff och hade bra kreditbetyg då. Men har inte provat via låneförmedlare så ingen aning vad utfallet blir.

Det skulle eventuellt kunna funka om du väljer samla ALLT och lång återbetalning. Rekommenderar Zmarta som har flest lånegivare som erbjuder högre belopp.
Skulle oxå rekommendera att vänta så länge du kan!
Lycka till!

Hej alla,
Bara en uppdatering hur det gick för mig:

sökte samlingslån via Sambla på 200k och fick en drös erbjudanden på 75k, 100k, 150k men 2 st på hela summan; Collector med 10% ränta och Santander med 6% ränta. Min UC var mellan 1,4-2.0 enligt bankerna som tog upplysningen. Efter samtal med Santander kunde de trycka upp lånet till 242k (fast då med lösenkrav på 129k). Tog alltså Santander och nu har jag 3 stora samlingslån totalt med 3,5, 5 och 6% ränta. Hoppas kunna hålla det här under ett år nu och sen se om man kan omförhandla när alla UC’s är borta.

Tack alla som svarat och hjälpt till med tips!

Men Collector brukar vara rätt pigga på att dra upp lånen ? Pratade du inte med dom? Det går också att få ner räntan :)

Hej alla,
Bara en uppdatering hur det gick för mig:

sökte samlingslån via Sambla på 200k och fick en drös erbjudanden på 75k, 100k, 150k men 2 st på hela summan; Collector med 10% ränta och Santander med 6% ränta. Min UC var mellan 1,4-2.0 enligt bankerna som tog upplysningen. Efter samtal med Santander kunde de trycka upp lånet till 242k (fast då med lösenkrav på 129k). Tog alltså Santander och nu har jag 3 stora samlingslån totalt med 3,5, 5 och 6% ränta. Hoppas kunna hålla det här under ett år nu och sen se om man kan omförhandla när alla UC’s är borta.

Tack alla som svarat och hjälpt till med tips!
TS hur har det gått sen dess? Tiden strax efter och efter det? Märkte efter alla lästa inlägg att dethär var 2022..så långsökt med svar kanske,du kanske ej är aktiv här längre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp