Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån i sommar

Tänkte höra vad ni här tror om mina möjligheter till att få ett lån på 400000, för att ordna upp min ekonomi!
Inkomst 450000 (NB, Santander samt Marginalen) 15%,8% 5.6%
Vill få bort NB samt alla krediter
UC 2.1
2ff som går ut i juni
560000 i blanco
97 t i krediter
Underskott 60000
Tacksam för tips

Efter dina FF gått ut så kommer du ha fina chanser till det eftersom ditt betyg lär vara toppen!

hur många förfrågningar har du på Bisnode?

Det vet jag inte, 2 eller 3 kanske
testa Wästgöta Finans, dom tar bara Bisnode, ingen UC.
jag fick 5,75% på 200.000
jag hade 4 ff (på Bisnode) 426.000 taxerat, dock mindre underskott
nu syntes inte så mycket på deras upplysningskopia, men hade 350.000 blanco och 240.000 i krediter varav 120.000 utnyttjat

antingen om du testar nu eller väntar in att förfrågningarna släcks och tar bort ditt lån med ocker ränta, är inte helt säker men tror inte att lånet syns på UC heller, sen kommer din UC se riktigt bra ut efter det och då kan då söka exempelvis via Lendo, kanske 4% ränta då? (om inte underskottet förstör för mycket?)

testa Wästgöta Finans, dom tar bara Bisnode, ingen UC.
jag fick 5,75% på 200.000
jag hade 4 ff (på Bisnode) 426.000 taxerat, dock mindre underskott
nu syntes inte så mycket på deras upplysningskopia, men hade 350.000 blanco och 240.000 i krediter varav 120.000 utnyttjat

antingen om du testar nu eller väntar in att förfrågningarna släcks och tar bort ditt lån med ocker ränta, är inte helt säker men tror inte att lånet syns på UC heller, sen kommer din UC se riktigt bra ut efter det och då kan då söka exempelvis via Lendo, kanske 4% ränta då? (om inte underskottet förstör för mycket?)

A27 är allt digitalt från dom eller postar de hem något?

A27 är allt digitalt från dom eller postar de hem något?
jag är lite osäker, allt var digitalt fram tills i torsdags, fick då ett brev med att jag har fått insättningen in på mitt vanliga konto, jag är osäker på om det är pga ICA banken eller Wästgöta.
eller nu när jag tittar på brevet då står det att Bankgirot är avsändare, får ju likadan vid andra insättningar, exempelvis återbetalningar från Transportstyrelsen
men det står tydligt Betalningsavsändare Wästgöta Finans AB som syns från fönstret på kuvertet

jag är lite osäker, allt var digitalt fram tills i torsdags, fick då ett brev med att jag har fått insättningen in på mitt vanliga konto, jag är osäker på om det är pga ICA banken eller Wästgöta.
eller nu när jag tittar på brevet då står det att Bankgirot är avsändare, får ju likadan vid andra insättningar, exempelvis återbetalningar från Transportstyrelsen
men det står tydligt Betalningsavsändare Wästgöta Finans AB som syns från fönstret på kuvertet

Men skuldebrev, faktura etc? Vilken bank har du för övrigt?

Men skuldebrev, faktura etc? Vilken bank har du för övrigt?
nej inget skuldbrev, endast denna om att insättningen har gjorts på mitt konto (i ICA Banken)
allt har skötts via BankID, och om man registrerar autogiro då slipper man faktura avgift och papper hem. går med e-faktura också har jag för mig, men billigast med autogiro

edit: jag fick igår bekräftat att autogirot är korrekt registrerat :)
edit2: pengarna betalades ut 24/4 efter att jag signerade avtalet 23/4 :)

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp