Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, hur ska jag göra?

Hej, jag behöver snart ta ett samlingslån. Min situation ser ut så här:

Årsinkomst 340000
Blanco 300000
Krediter 140000
Underskott 60000
Förfrågningar 1
Kreditscore UC 1,4

Jag skulle vilja ta ett samlingslån för att lösa krediterna och en del av blancolånen. Behöver 210000 kr. Vad säger ni? Köra direkt på Bank Norwegian eller någon låneförmedlare? Tror ni att jag kan få ett samlingslån till rimliga villkor?

/ianto

Du ser ut att ha ganska bra förutsättningar, men det beror också på hur många de olika krediterna och blancolånen är, och hur gammal den ensamma FF:n är. Om det stämmer att Lendo numera också förmedlar åt Bank Norwegian hade jag provat där!

Min förfrågning är från oktober 2015 (Lendo).

Krediter:
4 maxade kreditkort
Blanco:
6 blancolån

Vill bli av med krediterna och hälften av blancolånen. Det är väl Freedom Finance som börjat med Bank norwegian?

https://www.banknorwegian.se/OmOss/AgentRegister

Freedom Finance är bedrövliga, ringer i flera år efteråt och försöker "lura på" en cash2you-lån fast man ansökt om betydligt större belopp. Då hade jag sökt via Axo istället.

Freedom Finance är bedrövliga, ringer i flera år efteråt och försöker "lura på" en cash2you-lån fast man ansökt om betydligt större belopp. Då hade jag sökt via Axo istället.
Dom är så jäkla jobbiga så det inte är sant, har sagt gång på gång under flera års tid att jag inte vill söka lån genom dom, bett dom sluta ringa. Men nej, det går bara inte. Freedom Finance, Nej tack. Håller med Turnaround.
Axo, alternativt Lendo, men dom har väl inte BN vad jag vet?

Ok, jag tog ert råd och körde på AXO. Skickade in ansökan igår och fick svar på förmiddagen, det blev Collector med 223000 kr till 6,90 % ränta. AXO anger bara det bästa budet så jag vet inte vad BN och andra banker svarat. På Lendo ser man ju alla bud, men jag är ganska nöjd. Jag trodde inte att det skulle gå så lätt eftersom jag känner mig rätt så skuldsatt.

Jag tackar så mycket för era råd. Jag har följt forumet sista året och fått mycket lärdom om skuldhantering. T ex Turnarounds resa mot bättre UC och lån.

Hej, lite uppdatering, efter septemberuppdateringen så ändrades mitt kreditscore till 0,3. Blev lite överraskad. Jag samlade ihop några lån (men inte alla) och nollade mina kreditkort samt avslutade en del av dem. Tydligen är det bra för kreditscore att ha kvar ett par nollade kreditkort.

Jag bor i ett hus med låg belåningsgrad (60%), har det betydelse för mitt kreditscore?

Min situation är mycket bättre nu, men det känns lite brutalt att ha blancolån på över 450000 kr. Får se hur jag gör med eventuellt nytt samlingslån, om jag ska vänta eller ta ett lån som täcker alla lån. Dock känns det som jag bör få ner dem till runt 350000 kr innan jag gör ett nytt försök.

Hej, lite uppdatering, efter septemberuppdateringen så ändrades mitt kreditscore till 0,3. Blev lite överraskad. Jag samlade ihop några lån (men inte alla) och nollade mina kreditkort samt avslutade en del av dem. Tydligen är det bra för kreditscore att ha kvar ett par nollade kreditkort.

Jag bor i ett hus med låg belåningsgrad (60%), har det betydelse för mitt kreditscore?

Min situation är mycket bättre nu, men det känns lite brutalt att ha blancolån på över 450000 kr. Får se hur jag gör med eventuellt nytt samlingslån, om jag ska vänta eller ta ett lån som täcker alla lån. Dock känns det som jag bör få ner dem till runt 350000 kr innan jag gör ett nytt försök.
Tror de kan vara svårt att få lån med så mycket Blancolån, så vänta ett tag till du

UC har nog inte koll på husets faktiska värde, men det är inte otänkbart att de har någon sorts uträkning baserat på bolånet i relation till taxeringsvärdet.

Ett lån är alltid bättre än flera mindre, även om det är på en stor summa. Problemet när man behöver mer än 350 000 är att utbudet av långivare minskar drastiskt, så för vettiga räntevillkor måste man nästan ned under 350 000. Har du tittat på möjligheterna att höja bolånet för att lösa skulderna?

Ok, jag tog ert råd och körde på AXO. Skickade in ansökan igår och fick svar på förmiddagen, det blev Collector med 223000 kr till 6,90 % ränta. AXO anger bara det bästa budet så jag vet inte vad BN och andra banker svarat. På Lendo ser man ju alla bud, men jag är ganska nöjd. Jag trodde inte att det skulle gå så lätt eftersom jag känner mig rätt så skuldsatt.

Jag tackar så mycket för era råd. Jag har följt forumet sista året och fått mycket lärdom om skuldhantering. T ex Turnarounds resa mot bättre UC och lån.
Krävde Colector att du skulle lösa andra lån för hela det lån du fick hos Colector?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp