Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån - Hur låg UC?

Inser nu att vi ju inte vet så mycket om dina övriga förutsättningar. Men av det jag läser i tråden (hög inkomst, inte så farligt med lån) har du ju riktigt bra förutsättningar! Fortsätt betala ner dina krediter (blancon kan du strunta i just nu, betala in det lägsta) och vänta ut ett gäng ff så kommer du snart ner i riktigt låga betyg.

Precis så är det. När jag sökte i höstas (till medlemslån/Swedbank och Ikano) låg jag inte bara nere på 02-0.4 i betyg utan jag hade efter en flytt från en dyr 3:a ner till en billig källar-1:a sänkt min KALP (Kvar att leva på) med närmare 5 K i månaden. Och då har jag ändå alltid klarat mig från Fogden, Inkasso osv. redan innan och har ett stabilt jobb på samma ställe sedan 15 år. Trots att min ekonomi såg/ser bättre ut än på närmare 15 år vill de inte ens ta i mig med tång. Det är den nya verkligheten :-(
Frågan är varför det är så. Och svaret är inte att det är en risk för banken utan det handlar om något annat men jag ser inte den saken. Det är dock helt groteskt när du beskriver den verkligheten att ekonomin fungerar om än inte superfint men det snurrar runt och när det sen dessutom ser än bättre ut och med dina 0,2 eller knappt däröver så tänker jag att jag är glad att jag inte lägger en enda sekund för att försöka förbättra det värdet för det hade varit energi ner i mörkt hål bara. Hade det varit att det var bankens pengar där det fanns en någorlunda begränsad tillgång i utlåning så finns det ju en verklighet att förhålla sig till men när du och jag istället kunde skapat pengarna från tomma intet istället för banken så blir det ju kalkonsoppa på riktigt att de inte trycker på den knappen bara.
Ibland är jag så cynisk att banker hellre lånar ut till de som inte kommer klara av att betala för de tjänar väl mer och så när det tickar avgifter och ränta och sen kommer pengarna via utmätning inrullande. Så därför tror jag att jag hade gynnats om jag haft en betalningsanmärkning än som det är i dag. Gynnats i den cirkusen alltså :)

Mer än 350.000 ska jag inte låna och jag har en årslön på 800.000+ men det är ju inte deklarerat ännu.
förra året deklarerad ca 650.000:-

Har en tråkig UC på 6% men har valt att betala av ett kreditkort som ligger och skvalpar så jag tror det blir bättre om någon vecka.
I övrigt så tänker jag betala ca 7.000:- per månad på lånet och betala av snabbt.
Nu har jag betalat av en kredit och på min uc så har skuldsaldot inte förändrats. Stod att det senaste saldot uppdaterades 30/11. Uppdateras inte de uppgifterna varje dag?

Nu har jag betalat av en kredit och på min uc så har skuldsaldot inte förändrats. Stod att det senaste saldot uppdaterades 30/11. Uppdateras inte de uppgifterna varje dag?
Nej,

kreditgivarna som rapporterar in vid vissa intervaller. Skulle tro dem flesta gör det på månadsbasis.

Följdfråga 1:
Vilket ökar chansen för att bli beviljad?
Låg återbetalning med lång återbetalningstid eller
Hög amortering med kort återbetalningstid?
Om det ens har betydelse…?

Följdfråga 1:
Vilket ökar chansen för att bli beviljad?
Låg återbetalning med lång återbetalningstid eller
Hög amortering med kort återbetalningstid?
Om det ens har betydelse…?
Jag skulle säga att ju mer pengar banken kan tjäna på den som lånar desto mer sannolikt.

Hög lånesumma
Lång återbetalningstid
Så lågt månadsbelopp som möjligt.

Alla de tre ger bättre faktiska ränteintäkter. Men det finns ju fler omständigheter

Jag skulle säga att ju mer pengar banken kan tjäna på den som lånar desto mer sannolikt.

Hög lånesumma
Lång återbetalningstid
Så lågt månadsbelopp som möjligt.

Alla de tre ger bättre faktiska ränteintäkter. Men det finns ju fler omständigheter
Sant!
Jag ska försöka ringa och göra ansökan på telefon istället när det blir dags så kan jag resonera lite fram och tillbaka om detta. Hoppas kunna göra det nu i januari.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp