Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån hos ordinarie bank?

Vet inte var gränsen går men Nordea var beredd att låna mig 1,1. Tror det viktigt att förstå att man måste göra sig intressant för banken. Bolån, pension är långsiktiga investeringar. Utan det blir det svårt.

Har också Nordea. Undrar om du har en bostadsrätt eller äger ett hus så du blev beviljad?
Har svårt att tro att de kan låna mig ut med en hyresrätt.
En annan fråga: tog de UC från början eller gick ni med din ekonomi och möjligheter först
Bra frågor! Hyresrätt har jag så absolut inte kört för dig. Nej UC togs väldigt sent i processen. Först gjordes en bedömning av hur mycket de var redo ta över, jag hade listat alla lån etc åt dem. Sen gjordes en formell ansökan med UC och då såg de att allt jag sagt stämde och godkände ansökan.

Jag har en bekant som har fått 3 mkr, för att köpa bostad. Han sa inget, men jag antar att han hade någon som har hjälpt honom. Han står själv på lånet, med ca 350-400.000 kr årsinkomsten. Väldigt intressant att höra att några fick hjälp från sina ordinarie banker. Har själv försökt samla en del via Länsförsäkringar, men de skiter i fullständigt. Väldigt otrevliga och arroganta. Lycka till alla ni som söker och tänker att testa. Skriv snälla om era erfarenheter.

Jag har en bekant som har fått 3 mkr, för att köpa bostad. Han sa inget, men jag antar att han hade någon som har hjälpt honom. Han står själv på lånet, med ca 350-400.000 kr årsinkomsten. Väldigt intressant att höra att några fick hjälp från sina ordinarie banker. Har själv försökt samla en del via Länsförsäkringar, men de skiter i fullständigt. Väldigt otrevliga och arroganta. Lycka till alla ni som söker och tänker att testa. Skriv snälla om era erfarenheter.
Ja bostadslån är en helt annan sak, då finns det värde motsvarande lånet. Nu handlar det om blankolån.

@Doodles jag vet, men han fick ju pengar både till kontantinsats och till bostaden. Därför var jag förvånad, vem fan beviljar så mycket pengar till enskild person, utan någon säkerhet överhuvudtaget.

@Doodles jag vet, men han fick ju pengar både till kontantinsats och till bostaden. Därför var jag förvånad, vem fan beviljar så mycket pengar till enskild person, utan någon säkerhet överhuvudtaget.
Även om det är belånat till hela värdet så utgör bostaden en säkerhet...?

Det är ju en helt annan grej. Jag lånade typ 1,9 ( bolån) och 150000 blanco till kontantinsatsen av SBAB. Då är ju huset säkerhet för bolånet.

Bankarna kan finansiera kontantinsatsen upp till 10% som Bluestep tex (dyr) så låt säga du lånar 85% som bostadslån, 10% blanco till kontantinsats sen 5% dina handpenning så det är inga konstigheter. Men är väldig nyfiken vilken bank har lånat ut hen ca 3 miljoner med en sån årsinkomst?!
Nån som nämnde SBAB här men de lånar ut knappt 2 miljoner till ensamstående. 3 miljoner låter omöjligt. Har svårt att tro att det finns en bank här i Sverige som gör det

Bankarna kan finansiera kontantinsatsen upp till 10% som Bluestep tex (dyr) så låt säga du lånar 85% som bostadslån, 10% blanco till kontantinsats sen 5% dina handpenning så det är inga konstigheter. Men är väldig nyfiken vilken bank har lånat ut hen ca 3 miljoner med en sån årsinkomst?!
Nån som nämnde SBAB här men de lånar ut knappt 2 miljoner till ensamstående. 3 miljoner låter omöjligt. Har svårt att tro att det finns en bank här i Sverige som gör det
Hur mycket man får låna som ensamstående beror ju på vilken inkomst man har ( och hur många barn och andra lån/ krediter). Jag hade lånelöfte på ca 2,5 miljon när jag skulle köa hus själv ( man och barn och lån till del av kontantinsatsen fanns med).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp