Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån hos Lendo

Hej, helt ny här, har läst och vill bara säga tack för att detta forum finns känns lite lättare att veta att man inte är ensam i detta och att allt går bara man vill!
vill bara höra vad ni tror om mina chanser att få ett samlingslån på tex Lendo?
Inkomst 258000
ff 4 st varav 3 försvinner i aug.
Uc 2.6
Inga bet anmärkningar

Mina blanco som jag vill samla.
Nordax -96000
Santander -29000
Anyfin- 13500
Lendify - 150476
Ferratum- 46000 = totalt - ca 330 000

Ska man söka för hela summan direkt eller dela upp i två? Är så nojig att bli nekad eller inte få några erbjudanden..
Vad tror ni?

Håller med. Just nu är det mycket svårt att få samlingslån med bra villkor. Du måste skapa de bästa möjliga förutsättningar för att få ett samlingslån. Din inkomst är låg, är det något du kan göra åt det? Jobbar du heltid? Ta extra jobb?
Du har några bra banker men även några mindre bra. Jag skulle försöka satsa bli av med Ferratum först. Läs på om snöbollsmetoden. Samt om annuitetslån. Som in princip är alla dina lån. Om du haft Nordax, Santander och Lendify mer än ett år bör du kunna få ner räntan (om du skött alla betalningar). Är den totala kostnaden per månad för hög kan du kolla ifall du kan förlänga återbetalningstiden.
Vilka räntor har du på dessa?

Håller med. Just nu är det mycket svårt att få samlingslån med bra villkor. Du måste skapa de bästa möjliga förutsättningar för att få ett samlingslån. Din inkomst är låg, är det något du kan göra åt det? Jobbar du heltid? Ta extra jobb?
Du har några bra banker men även några mindre bra. Jag skulle försöka satsa bli av med Ferratum först. Läs på om snöbollsmetoden. Samt om annuitetslån. Som in princip är alla dina lån. Om du haft Nordax, Santander och Lendify mer än ett år bör du kunna få ner räntan (om du skött alla betalningar). Är den totala kostnaden per månad för hög kan du kolla ifall du kan förlänga återbetalningstiden.
Vilka räntor har du på dessa?
Jobbar 85% just nu går det inte jobba mer tyvärr med småbarn för att få ihop livet. Ja jag tänker det också. Då väntar jag till aug. Ska ringa och höra med dom.

Santander 6.79%
Nordax 17,90,%
Lendify 11.67%
Ferratum kredit 3.46%
Anyfin 13.78%

Jobbar 85% just nu går det inte jobba mer tyvärr med småbarn för att få ihop livet. Ja jag tänker det också. Då väntar jag till aug. Ska ringa och höra med dom.

Santander 6.79%
Nordax 17,90,%
Lendify 11.67%
Ferratum kredit 3.46%
Anyfin 13.78%
Räntan för ferratum är felaktig, den räntan du redovisar är månadsräntan. Effektiv ränta ligger väl runt 43 - 44%

En fråga, har äntligen lagt alla korten på bordet och berättat för min sambo och min mamma, vilken sten som släppte ångesten förvann för nu iaf... Mamma säger att hon kan stå med som medsökande på ett samlingslån.. grejen är att jag var så dum så jag provade själv på Lendo och fick bara två erbjudanden som var dåliga.. detta var innan jag visste att jag skulle berätta.. så min uc gick upp till 4.3 och 5 ff.. vad tror du? Hur är mina chanser om min mamma står med? Eller kommer vi behöva vänta till aug när 3 ff försvinner.. har jag förstört allt? Min mamma har väldigt bra inkomst och inga lån själv.

En fråga, har äntligen lagt alla korten på bordet och berättat för min sambo och min mamma, vilken sten som släppte ångesten förvann för nu iaf... Mamma säger att hon kan stå med som medsökande på ett samlingslån.. grejen är att jag var så dum så jag provade själv på Lendo och fick bara två erbjudanden som var dåliga.. detta var innan jag visste att jag skulle berätta.. så min uc gick upp till 4.3 och 5 ff.. vad tror du? Hur är mina chanser om min mamma står med? Eller kommer vi behöva vänta till aug när 3 ff försvinner.. har jag förstört allt? Min mamma har väldigt bra inkomst och inga lån själv.
Jag tycker du ska vänta tills Augusti, nu har du väl ändå kunnat lösa lite så du klarar dig tills dess?

Jag tycker du ska vänta tills Augusti, nu har du väl ändå kunnat lösa lite så du klarar dig tills dess?
Ja jag klarar mig tills dess det gör jag. Då väntar jag till aug. Då borde det väl inte vara några problem att få ett samlingslån med en medsökande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp