Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån hos forex

Jag testade att ansöka om lån hos Forex på 150.000 kronor. Jag har två förfrågningar och en två krediter på sammanlagt 40 tusen som jag önskar lösa och av mellanskillnaden ska jag investera i en bil för att ta mig på jobbet. Jag har nära 400 tusen i årsinkomst och inget hos KF. Nu har dem både mailat och sms:at att jag ska kontakta dem för kompletteringar...Tänkte att det var bara att bifoga lönebesked, kontoutdrag och legitimation när man skriver på skuldebrevet men tydligen är det något annat dem vill kolla. Känns lite läskigt även om jag har rent samvete..Avskyr att ringa upp och bli förhörd..Är det någon av er som vet vilka frågor dem ställer, eller är det bara för att ge mig avslag?

Hur gick det? Vad ville dom och fick du ditt lån?

Tänkte bara rekommendera dem som har en stabil medlåntagare att testa forex.

Gjorde en ansökan på lendo på 300 000 :- med medlåntagare

förutsättningar 500 000 blancolån 19 ff och 16,7 i score överskott 10k 400 000 i lön

medlåntagare 0:- blancolån 2 ff och 0,1 i score underskott 2k 400 000 i lön

Fick 0 lån via Lendo

Testade på forex dagen efter och fick beviljat 300 000 med 3,84% i ränta.

Verkar som att Forex helt ignorerade min situation och bara gick på att min medlåntagare är stabil.

Det lånet räddade i princip mitt liv. Sökte på att lösa lån och inte nylån. Pengarna utbetalades utan krav på att lösa befintliga lån eller frågor om det.

Testade också på 50000 skrev att de skulle betala av skulder och fick automatiskt avslag.
Ringe och pratade och de sa att en av oss inte var godkänd. Vilket förstås är jag. Så nej, de går inte bara på medlåntagarens score.

UC 21.7
Inkomst 297100
Blanco 231960
Ff 24

Medlåntagare UC 0
Inkomst 450800
Överskott 2800
Lån 0
Ff 0

Testade också på 50000 skrev att de skulle betala av skulder och fick automatiskt avslag.
Ringe och pratade och de sa att en av oss inte var godkänd. Vilket förstås är jag. Så nej, de går inte bara på medlåntagarens score.

UC 21.7
Inkomst 297100
Blanco 231960
Ff 24

Medlåntagare UC 0
Inkomst 450800
Överskott 2800
Lån 0
Ff 0

Varför sökte inte medlåntagaren själv?! Ni kan skriva ett skuldebrev mellan varandra.

Tänkte inte på det. Kan man göra så? Skrivs lånet över på den andra (mig) då?

Ja, det kan du. Nej, inte riktigt så. Missköter du betalningarna så kan personen som ställer upp för dig, senare kräva dig på pengarna, om du inte håller dig till avtalet ni har mellan varandra. En säkerhet för personen som ställer upp för dig är det...

Senast ändrad:
Hur gick det? Vad ville dom och fick du ditt lån?

Jag ringde upp dem och fick först allmänna frågor såsom vad jag heter, personnummer, adress och sedan frågade han vilken räntesats jag fick på lånet och då stod det still. Inte kom jag ihåg det så jag sa som det var att jag inte minns plus att jag inte hade kopian på skuldebrevet tillhands när jag ringde upp för då hade jag ju kunnat svara. Han frågade om jag ville teckna låneförsäkring och då sa jag att jag hade skickat med den blanketten när jag skickade in skuldebrevet, och då sa han att en kollega till honom skulle ringa upp mig angående försäkringen. När han frågat klart så sa han "ja nu har jag vad jag behöver för att gå vidare med ansökan" och då blev jag helt paff, för jag trodde att lånet var beviljat i och med att jag fått hem skuldebrev och skickat in detta. Det står ju på deras hemsida att pengarna utbetalas 2-4 dagar efter det att dem fått in signerat skuldebrev och ev bilagor, men sedan läste jag villkoren för lånet som följde med skuldebrevet och där står det faktiskt att dem kan neka efter att dem fått ytterligare uppgifter som vid intervjun på telefon tex. Dem frågade även vad jag skulle använda pengarna till och då sa jag lösa skulder. Trodde inte jag skulle få lånet - även om min uc är hyfsat bra - men dagen efter samtalet så hade jag pengarna på kontot.

Jag ringde upp dem och fick först allmänna frågor såsom vad jag heter, personnummer, adress och sedan frågade han vilken räntesats jag fick på lånet och då stod det still. Inte kom jag ihåg det så jag sa som det var att jag inte minns plus att jag inte hade kopian på skuldebrevet tillhands när jag ringde upp för då hade jag ju kunnat svara. Han frågade om jag ville teckna låneförsäkring och då sa jag att jag hade skickat med den blanketten när jag skickade in skuldebrevet, och då sa han att en kollega till honom skulle ringa upp mig angående försäkringen. När han frågat klart så sa han "ja nu har jag vad jag behöver för att gå vidare med ansökan" och då blev jag helt paff, för jag trodde att lånet var beviljat i och med att jag fått hem skuldebrev och skickat in detta. Det står ju på deras hemsida att pengarna utbetalas 2-4 dagar efter det att dem fått in signerat skuldebrev och ev bilagor, men sedan läste jag villkoren för lånet som följde med skuldebrevet och där står det faktiskt att dem kan neka efter att dem fått ytterligare uppgifter som vid intervjun på telefon tex. Dem frågade även vad jag skulle använda pengarna till och då sa jag lösa skulder. Trodde inte jag skulle få lånet - även om min uc är hyfsat bra - men dagen efter samtalet så hade jag pengarna på kontot.

Vad hade du för förutsättningar?

Någon som vet hur snabbt Forex betalar ut pengarna efter att man signerat skuldebrev? Gjorde det igår(torsdag klockan 09. 30). Tisdag kanske?

2-3 arbetsdagar.
Så på måndag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp