Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån hos forex

Gjorde ansökan på forex hemsida, fick bara ett meddelande om att "ett beslut skickas hem till dig"

Trodde naturligtvis att det skulle bli avslag, men 2 dagar senare kom där hem papper om att det var beviljat. Betalades ut direkt till mitt konto i en annan bank, utan några frågor eller krav på att lösa befintliga lån...

Tack för info! Det låter ju smidigt. På det skuldebrev som du får hem, ska du bifoga några kontoutdrag, lönespecar eller så? Vad finns för val vid betalning? Avi eller autogiro?

Behövde inte bifoga någonting, jag har via autogiro, kommer inte hem något i brevlådan, det som skickas från Forex kommer till Kivra för mig.

Behövde inte bifoga någonting, jag har via autogiro, kommer inte hem något i brevlådan, det som skickas från Forex kommer till Kivra för mig.

En liten fråga. Kan man välja att betala med avi eller måste man ta autogiro?
När blev din första förfallodag för lånet efter att du fått pengarna?

Jag testade att ansöka om lån hos Forex på 150.000 kronor. Jag har två förfrågningar och en två krediter på sammanlagt 40 tusen som jag önskar lösa och av mellanskillnaden ska jag investera i en bil för att ta mig på jobbet. Jag har nära 400 tusen i årsinkomst och inget hos KF. Nu har dem både mailat och sms:at att jag ska kontakta dem för kompletteringar...Tänkte att det var bara att bifoga lönebesked, kontoutdrag och legitimation när man skriver på skuldebrevet men tydligen är det något annat dem vill kolla. Känns lite läskigt även om jag har rent samvete..Avskyr att ringa upp och bli förhörd..Är det någon av er som vet vilka frågor dem ställer, eller är det bara för att ge mig avslag?

Jag testade att ansöka om lån hos Forex på 150.000 kronor. Jag har två förfrågningar och en två krediter på sammanlagt 40 tusen som jag önskar lösa och av mellanskillnaden ska jag investera i en bil för att ta mig på jobbet. Jag har nära 400 tusen i årsinkomst och inget hos KF. Nu har dem både mailat och sms:at att jag ska kontakta dem för kompletteringar...Tänkte att det var bara att bifoga lönebesked, kontoutdrag och legitimation när man skriver på skuldebrevet men tydligen är det något annat dem vill kolla. Känns lite läskigt även om jag har rent samvete..Avskyr att ringa upp och bli förhörd..Är det någon av er som vet vilka frågor dem ställer, eller är det bara för att ge mig avslag?
Har du uppgett vad för krediter du vill lösa. Är det krediter som syns vid en förfrågan?

Har du uppgett vad för krediter du vill lösa. Är det krediter som syns vid en förfrågan?
Ja jag uppgav de 2 krediter som syns på uc och att jag ville lösa dessa. Kanske vill dom att jag ringer upp för dom vill veta vad jag ska göra med resterande pengar

Ja jag uppgav de 2 krediter som syns på uc och att jag ville lösa dessa. Kanske vill dom att jag ringer upp för dom vill veta vad jag ska göra med resterande pengar
Det kan vara vad som helst. Exempelvis att de vill låna ut ännu mer än de 150.000 du ansökt eller att du ska teckna nått låneskydd/försäkring. Ofta när de vill ha tag på en är det någon sorts merförsäljning de vill göra. Sökte du via Internet och blivit beviljad redan på skärmen?

Jag kryssade i att jag ville ha låneförsäkran när jag ansökte bara för att försöka komma undan dessa säljsamtal. På skärmen efter ansökan stod det bara "vi återkommer inom kort med besked"

Alex, ringde de och kollade din medlånetagare också? Var han/hon tvungen att skicka in några dokument?

Tänkte bara rekommendera dem som har en stabil medlåntagare att testa forex.

Gjorde en ansökan på lendo på 300 000 :- med medlåntagare

förutsättningar 500 000 blancolån 19 ff och 16,7 i score överskott 10k 400 000 i lön

medlåntagare 0:- blancolån 2 ff och 0,1 i score underskott 2k 400 000 i lön

Fick 0 lån via Lendo

Testade på forex dagen efter och fick beviljat 300 000 med 3,84% i ränta.

Verkar som att Forex helt ignorerade min situation och bara gick på att min medlåntagare är stabil.

Det lånet räddade i princip mitt liv. Sökte på att lösa lån och inte nylån. Pengarna utbetalades utan krav på att lösa befintliga lån eller frågor om det.

Hur signerar man avtal? Är det digitalt eller post? Hur fort fick du besked och hur lång tid gick det innan du fick pengarna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp