Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån hjälp

Hej,
Jag behöver lite hjälp nu.

Jag har försökt ta ett Samlingslån men fått avslag.
År 2024 är min årsinkomst på 378.000 och jag har en underskott av kapital på 133.784.
Jag har olika lån. Stora som små men det som syns på UC är
Cashbuddy 41.600
Northmill 40.200
Sevenday 33.082
Kreditkort 50.000
Qliro 27.810
Santander 141.000
Avida 233.000
Sen har jag några lån utanför UC.

Jag får låna lite pengar av min bror och därför så har jag lite extra pengar varje månad. Jag tänker att jag börjar med att betala av dem lånen som syns på UC först så jag får ner kreditvärdigheten. Eller vad säger ni? Hur hade ni gjort? Jag vill ju kunna ta ett Samlingslån..

Hej,
Jag behöver lite hjälp nu.

Jag har försökt ta ett Samlingslån men fått avslag.
År 2024 är min årsinkomst på 378.000 och jag har en underskott av kapital på 133.784.
Jag har olika lån. Stora som små men det som syns på UC är
Cashbuddy 41.600
Northmill 40.200
Sevenday 33.082
Kreditkort 50.000
Qliro 27.810
Santander 141.000
Avida 233.000
Sen har jag några lån utanför UC.

Jag får låna lite pengar av min bror och därför så har jag lite extra pengar varje månad. Jag tänker att jag börjar med att betala av dem lånen som syns på UC först så jag får ner kreditvärdigheten. Eller vad säger ni? Hur hade ni gjort? Jag vill ju kunna ta ett Samlingslån..
Vad är ditt betyg på?

Hade nog ringt Santander och berättat om dina skulder. Om dom kan samla ihop övriga inkomster och fråga hur stor chansen är att du blir beviljad före dom tar en upplysning. Minns att man kunde gå in på mina sidor och höja lånet

Ring Collector och berätta att du vill samla dina lån, de kommer att hjälpa dig. De kan erbjuda 500 000 och samla alla dina lån på UC om du jar stadig inkomst och inga anmärkningsr

Kontakta alla långivare för att förklara läget, och försöka få ner månadskostnaderna genom förlängd avbetalningstid, betalningsfria månader, sänkt ränta osv.
Normalt är snöbollsmetoden det som funkar bäst i relation till själva månadskostnaden. Dvs du betalar av den minsta skulden först genom att amortera extra av det du har över. I vissa lägen kan man behöva frångå lite om vi har exempelvis följande:
Skuld 1: 40k, månadskostnad 900kr. Skuld 2: 50k, månadskostnad 3500kr. Här är det bättre att fokusera på att betala av lånet på 50k först för att det kommer frigöra mer per månad när den är slutbetald.
Om du inte redan skattejämkar så sök. När allt stabiliserats och du fått ner förfrågningarna och bättre kreditbetyg kan du prova att söka samlingslån, förmodligen genom kontakt med bank som du flyttar över allt till.

Ska du betala av för att få bättre uc-betyg så börja med krediter tills du är nere på runt 20% så ska nog uc bli märkbart bättre.
Maxade krediter är dåligt för betyget.

Ring Collector och berätta att du vill samla dina lån, de kommer att hjälpa dig. De kan erbjuda 500 000 och samla alla dina lån på UC om du jar stadig inkomst och inga anmärkningsr
Collector beviljade mig först men sen drog dem tillbaka det och sa att det blev ett ”fel” med meddelandet.

Vad tror ni om detta? Skulle nöja mig med 150.000 kr i lån. Men jag tror att det är svårt. Mitt UC betyg 11.8 och 7 ff ens försvinner i juli.

Taxerad förvärsinkomst 390 000 kr Underskott av kapital 137 300 kr

Som syns på UC
Santander 142.415
Sevenday 33.054
Qliro 30.169

Northmill 39.141
Nordea 50.893
Avida 235.021

Utanför UC
Brixo
Flexkonto
Ferratum
Cashbuddy
Klarna

Vilka kan jag släppa till inkasso utan att få missbrukad kredit?

ad tror ni om detta? Skulle nöja mig med 150.000 kr i lån. Men jag tror att det är svårt. Mitt UC betyg 11.8 och 7 ff ens försvinner i juli.

Taxerad förvärsinkomst 390 000 kr Underskott av kapital 137 300 kr

Som syns på UC
Santander 142.415
Sevenday 33.054
Qliro 30.169

Northmill 39.141
Nordea 50.893
Avida 235.021

Utanför UC
Brixo
Flexkonto
Ferratum
Cashbuddy
Klarna

Vilka kan jag släppa till inkasso utan att få missbrukad kredit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp