Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån, en gåta

Hade fan varit bättre om man bara hade kunnat lämna in lönspec manuellt.
Mitt kontoutdrag är som sagt katastrofiskt.
Mycket pengar som går ut och in och har inga pengar kvar på kontot osv.
ett tips är att man skaffar ett annat bankkonto för små transaktioner och spel, så slipper man strul med lönkonto.

Fick detta meddelande nyss.
"Hej, tack för er inkomstverifiering. Vi inväntar nu era ansökningshandlingar samt ID-kopia."
Fattar inte vad betta innebär nu, ska jag skicka id kopia? Via brev eller bara fota och mejla? Och sedan ansökningshandlingar? Vad är dem?
Fortfarande man vet inte om det beviljat eller inte. Hade ändå varit värt med hela processen om jag bara visste att det blir beviljat så att man lnte blir nekad i slut ändan när man har väntat så pass många dagar och skickat in och ut alla dokumentation och papper och tillslut får avslag.

Mvh
Ikano Bank

Senast ändrad:
Fick detta meddelande nyss.
"Hej, tack för er inkomstverifiering. Vi inväntar nu era ansökningshandlingar samt ID-kopia."
Fattar inte vad betta innebär nu, ska jag skicka id kopia? Via brev eller bara fota och mejla? Och sedan ansökningshandlingar? Vad är dem?
Fortfarande man vet inte om det beviljat eller inte. Hade ändå varit värt med hela processen om jag bara visste att det blir beviljat så att man lnte blir nekad i slut ändan när man har väntat så pass många dagar och skickat in och ut alla dokumentation och papper och tillslut får avslag.

Mvh
Ikano Bank

Det är alltså skuldebrevet och lösenfullmakten dom väntar på. När postade du det? Fyllde du i lånen du vill lösa? För Ikano Bank skickar post om man ska lösa lån men sköter allt digitalt om det är ett nytt lån. IDkopia lär du nog kunna maila. Varför ringer du dom inte bara?

Det är alltså skuldebrevet och lösenfullmakten dom väntar på. När postade du det? Fyllde du i lånen du vill lösa? För Ikano Bank skickar post om man ska lösa lån men sköter allt digitalt om det är ett nytt lån. IDkopia lär du nog kunna maila. Varför ringer du dom inte bara?
Håller på att ringa faktiskt medan jag skriver. Jävligt lång kö. nej det är ett lån utan lösenkrav. Jag har inte tagit smalingslån.

Håller på att ringa faktiskt medan jag skriver. Jävligt lång kö. nej det är ett lån utan lösenkrav. Jag har inte tagit smalingslån.

Mycket märkligt att dom skickar per post då. När jag tog Ikano kunde jag signera digitalt. Jag ringde till kundtjänst och frågade om jag kunde göra det och då sa hon att det endast går om det är ett nytt lån. De skickar endast post om det är lösenkrav.

Mycket märkligt att dom skickar per post då. När jag tog Ikano kunde jag signera digitalt. Jag ringde till kundtjänst och frågade om jag kunde göra det och då sa hon att det endast går om det är ett nytt lån. De skickar endast post om det är lösenkrav.
Jag pratade nyss med kundservice, frågade ifall om jag kunde signera med bankid, hon nekade och sa att det går inte signera digitalt när man har fått komplettering. Och kompletteringen var instantor som gjordes på en gång direkt. Men id kopa fick jag en länk för där jag kan ladda upp det, men måste avvakta för att skuld brev och signerade det och skicka tillbaka. I år 2021 låter det jätte konstigt att man får skuldbrev hemskickat per post. Nu hänger ansökan i luften tills jag fått brev, signerat och skickade tillbaka och sen får man se hur det blir. .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp