Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån eller låta bli?

Har ett lån på 350.000 hos MM och ett på 150.000 hos BN. Totalt månadskostnad 4.000+2.000=6k. räntan är 10.33 aktuell på Mm och 12.20/13.20 nominell / effektiv på BN

520.000 inkomst och 0,4 betyg (eller vad det nu är)

Ska jag testa söka samling för båda och kanske dra ner kostanden till 5.000?

har jag nån chans att få 500.000 med tanke på att rådgivningen är att söka 80-90% av inkomsten?
Vad skulle ni göra ?

Jag skulle fokusera på att amortera så mycket som möjligt för att bli skuldfri. I din nuvarande takt skulle det ta ungefär 30 år för MM om du enbart amorterar 1000 kr i månaden.

Om du tar ett nytt lån bör det vara för att du ska amortera i en högre takt, inte för att du ska få ner månadskostnaden. Sänk dina utgifter (även genom att försöka få bättre ränta på dina lån) och amortera så mycket du kan!

Hur ser din ekonomi ut i övrigt? Varför vill du få ned månadskostnaden, går du minus varje månad nu?

Jag skulle fokusera på att amortera så mycket som möjligt för att bli skuldfri. I din nuvarande takt skulle det ta ungefär 30 år för MM om du enbart amorterar 1000 kr i månaden.

Om du tar ett nytt lån bör det vara för att du ska amortera i en högre takt, inte för att du ska få ner månadskostnaden. Sänk dina utgifter (även genom att försöka få bättre ränta på dina lån) och amortera så mycket du kan!

Hur ser din ekonomi ut i övrigt? Varför vill du få ned månadskostnaden, går du minus varje månad nu?
Hej

ja, tanken var för att höja det beloppet jag kan amortera med. Har ca 8-10k ”liggandes” varje månad som jag kan extra amortera med så jag tänkte öka det beloppet med 1000 till

Då gör du det av rätt anledning, det är kanon. Det viktigaste när man ska samla lån är att man gör det av rätt anledning - att kunna öka amorteringen.

Samlar man lån för att konsumera mer eller för att kunna ta nya lån sätter man sig bara i en sämre sits än den man redan är i.

Har du inga förfrågningar senaste 12 månaderna kan du använda en jämförelsesajt och försöka få till bättre ränta än den du har nu. Om du redan nu brutit ditt dåliga spenderande och amorterar på kan du vara skuldfri om några år!

Då gör du det av rätt anledning, det är kanon. Det viktigaste när man ska samla lån är att man gör det av rätt anledning - att kunna öka amorteringen.

Samlar man lån för att konsumera mer eller för att kunna ta nya lån sätter man sig bara i en sämre sits än den man redan är i.

Har du inga förfrågningar senaste 12 månaderna kan du använda en jämförelsesajt och försöka få till bättre ränta än den du har nu. Om du redan nu brutit ditt dåliga spenderande och amorterar på kan du vara skuldfri om några år!
Tack, ja jag vill vara skuldfri snabbt och ha en god marginal på ca 20.000 i månaden efter allt är betalt och klart inkl mat. Vill inte leva på gränsen varje månad eller vara beroende av ett förhållande för att kunna äga hus/bil etc. Efter detta så vill jag inte ha att göra med banker utom vid bolån för där blir det svårt att ta fram 3-4 miljoner cash.

men åter till min fråga, ska jag söka 500.000 eller blir det avslag utifrån att det är för nära min årsinkomst? För jag vill samla allt i så fall och inte ta ett bud på 380.000. Då har jag ff 2 lån.

jag har 1 FF i skrivande stund

Du har inte så mycket att förlora på att försöka med ett större lån. Prova med Collector om du vill, jag tycker dom har varit bra. Får du ett nej så ja då vet du läget och får satsa på att amortera mer och prova igen på ett halvår/år. Bättre att prova och se hur det går tänker jag.

Sökte 490.

fick 3 erbjudanden. 2 på ingenting nästan och en på 490 från ICA 9.2 ränta. Är dock inte intresserad av ICA då jag vill extra amortera lätt

jag vet inte om det var allt eller om det kommer fler under helgen

ska kolla om ändring till 460 ändrar resultat vad gäller erbjudande

Sökte 490.

fick 3 erbjudanden. 2 på ingenting nästan och en på 490 från ICA 9.2 ränta. Är dock inte intresserad av ICA då jag vill extra amortera lätt

jag vet inte om det var allt eller om det kommer fler under helgen

ska kolla om ändring till 460 ändrar resultat vad gäller erbjudande
Skulle lätt ta ica för att få ned räntan, allt annar skulle bara vara att bränna upp pengar för inget

Var får du till att det amorterad bara 1000kr i månaden? Inte en chans att det tar 30 år med 4k i månaden på 350k lån med 10,33% ränta

Skulle lätt ta ica för att få ned räntan, allt annar skulle bara vara att bränna upp pengar för inget
Jag hade gjort det om inte för svårigheten att betala in extra på ICA

tänkte variant 2 är ett lån på 450k (har 5 dagar på mig att ändra belopp) och de andra 50k betalar jag av fram till hösten . Då har jag inom kört ett lån på 450k och säkert minst lika bra ränta som på ica

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp