Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån eller knega på?

Hej!
Jag har skulder på ca 200k pga idioti. Jag betalar givetvis på dessa varje månad men det känns (vilket det också borde) i plånboken.

Jag står i valet och kvalet om jag ska ansöka om ett samlingslån och betala av på längre tid men mindre summa i månaden eller ej. Det som får mig att tveka är att jag och maken planerar att köpa ett nytt hus om några år och vill då inte att ett eventuellt lån ska ligga oss i fatet.

Hur hade ni gjort? Några tips? Som det är just nu betalar jag ca 5000kr i månaden på lånen.

Hej!
Jag har skulder på ca 200k pga idioti. Jag betalar givetvis på dessa varje månad men det känns (vilket det också borde) i plånboken.

Jag står i valet och kvalet om jag ska ansöka om ett samlingslån och betala av på längre tid men mindre summa i månaden eller ej. Det som får mig att tveka är att jag och maken planerar att köpa ett nytt hus om några år och vill då inte att ett eventuellt lån ska ligga oss i fatet.

Hur hade ni gjort? Några tips? Som det är just nu betalar jag ca 5000kr i månaden på lånen.
Du tar ett samlingslån med bättre ränta och amorterar så mycket du kan och sväljer det under dem knappa 2 åren det borde ta. Sen är du fri till att göra vad du vill

Hej!

Jag har blanco på 600k idag. Mitt mål är att betala av det under 2-3 år framöver. Kommer kräva att jag börjar jobba 15-16h om dagen och betala 25k varje månad. Vill man komma ifrån skiten får man ta och knega

Du tar ett samlingslån med bättre ränta och amorterar så mycket du kan och sväljer det under dem knappa 2 åren det borde ta. Sen är du fri till att göra vad du vill
Det vore kanske det klokaste. Vilken återbetalningstid bör jag välja vid ansökan?

Ja sök samlingslån på lendo eller sambla :) sen ta så hög återbetalningstid som möjlig så du alltid vet du kan betala varje månad. Sen är det ju ba ammortera extra så ofta du kan = bli av med lånet fortare :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp