Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån eller fortsätta snöbollsmetoden?

Om man har stora avbetalningar av lån blandat med nya lån så kanske det skulle kunna flaggas( typ långt högre än månadsinkomsten). Men att en jämn hög amortering skulle flaggas som spelmissbruk låter osannolikt. (5-15000kr)
Som sagt, jag vet inte hur de skulle se det, men höga amorteringar kanske pekar på många sms-lån enligt algoritmer och skit. Jag spekulerar bara här eftersom antar att jag vill rationalisera att de inte skulle göra det i mitt fall eftersom planen är att jag ska försöka få ett medlemslån via mitt fack och de har DNB och SEB som avtalsbanker.

Kan det ha att göra med att du har betalt så mycket att systemet flaggar dig för potentiell spelmissbrukare? Jag vet inte riktigt hur de skulle veta, om inte du sagt något, men men...?
Ingen aning… Har aldrig spelat i hela mitt liv men jag har en del swish mottagningar, är även sambo där alla räkningar dras från mitt konto (vi splittrar självklart men blir missvisande ) och höga utgifter då jag amorterat en del varje månad. Vi får se under dagen….

Glad att det löste sig för dig. Nu får du lova att ta helgen ledigt och göra något som du gillar att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp