Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån eller överlevnad

Min sambo har bättre förutsättningar än mig och vi behöver lösa vår situation. Samlingslån, om man ska ner till 5 ff är möjligt först efter sommaren. Vi har dock en överjävligt hög uppförsbacke dit.
Har ni tips på vilken typ av kredit eller lån på ca 50000kr som det är möjligt att få med 10 ff i väntan på samlingslån?

Ansök hos Axo. Collector brukar nappa på den typen av ansökningar.

Tack för tips. Det bästa vore att kunna låna privat av släkt eller vänner utan UC men har inga sådana.
Ska fundera ordentligt hur vi ska göra på bästa sätt för att inte förstöra möjligheter till samlingslån i höst. Om inte något inkassobolag hinner ta en blank förfrågan...

Tack för tips. Det bästa vore att kunna låna privat av släkt eller vänner utan UC men har inga sådana.
Ska fundera ordentligt hur vi ska göra på bästa sätt för att inte förstöra möjligheter till samlingslån i höst. Om inte något inkassobolag hinner ta en blank förfrågan...

Blev positivt överraskad över att Svea Inkasso slutat med dom dumheterna.

Jag vet inte vad som tar mer kål på mig, skulderna eller ovissheten med UCs system ibland. Är helt dränerad av detta.

Hej! Om ni båda har jobb eller om en har det så kanske det finns en chans hos Nystartfinans.
Jag har totalt förstört min ekonomi med för många och onödiga köp utan att egentligen veta vad det innebär.
Nu har jag ansökt om ett lån på över 80000 och det verkar som att det kommer gå vägen. Jag hade 21 ff hos UC och inga betalningsanmärkningar. Det enda som är kvar är att skicka in lönespec och sånt. Dom ville ha en borgenär, därför menar jag att det är bra om ni båda söker tillsammans. Dom har hög ränta så att ni vet det. Min kommer ligga på 21% men jag sänker min månadskostnad med minst ett par tusenlappar och kan få ordning på min kreditvärdighet igen. Och sen om 1-2 år så kan man söka in sig hos en storbank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp