Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån efter spelproblem – tips för att ordna ekonomin?

Hej igen!

Nu var det ett par månader sen jag startade den här tråden, och det har gått helt ok, jag har kunnat överleva men tyvärr inte kunnat betala av någon skuld. (De enda skulderna som minskar är fairlo på ca 250kr i månaden och viaconto där jag betalar ca 2 000kr för i månaden, dock försvinner räntan, avgiften och fakturaavgiften helt från 2026-11 och man endast betalar amortering som är 770kr från det datumet)

Jag har följt de råden som ni har kommit med, där jag ska avvakta tills alla UC förfrågningar försvinner och hittils är det 9 kvar och den sista försvinner 19:e maj. Senaste gången hade jag 16% i UC och 24 förfrågningar men det har nu gått ner till 9,9%.

Jag tar gärna emot tips och undrar hur jag ska bära mig åt när den sista UC förfrågningen försvinner samt öka mina chanser så mycket som möjligt för att kunna få ett samlingslån.

Inkomst från 2024 var 409 000kr årsinkomst med 44 800 i underskott och inkomsten för 2025 är 445 600 årsinkomst fast med ett underskott på 76 999kr. Kommer detta påverka mig något negativt? Jag kommer få tillbaka 7 000 kr i skatt men jag har inte deklarerat ännu då jag inte förstår om det kommer att påverka mina chanser för samlingslån i maj.

Jag vill helst försöka släcka alla snabblån men vet inte om jag kommer kunna få ett lån ens i och med att jag har 7 eller 8 stycken maxade kreditkort.

Jag testar att tagga er @LånaUtanPapper @Gaston då ni både kom med superbra tips sist. ?

Sorry för det långa inlägget & stort stort tack på förhand!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp