- Meddelanden
- 485
- Mottagna reaktioner
- 304
- Poäng
- 436
Absolut inte!.
Läs dock på forumet lite innan för vissa banker tar även en Bisnode efter en UC (just av dessa anledningar)
Vilka banker då?
Absolut inte!.
Läs dock på forumet lite innan för vissa banker tar även en Bisnode efter en UC (just av dessa anledningar)
Vi får se.
Till höst ska jag in och försöka på dom summorna, dock har jag deklarerat 800.000 i lön men måste upp till kanske 1.2-1.5 millen,
Vi får lite se hur det kommer gå då jag bla har delvis provisionsbaserad lön.
Jag räknar med att kunna lägga 15-16.000 i månaden på lån så det finns utrymme om allt går an.
Vilka banker då?
Oj du får nog kolla i trådarna på forumet men en som verkar ha gjort det vid flertalet tillfällen är bland annat Nordax dock så har också dom en riktigt bra ränta för dom kunderna som fått beviljat där.
Du kan kolla lite i större lån trådarna men visst fasiken förekommer det.
Bankerna är ju inte dumma dom vet ju fenomenet kommer att folk har 100.000-150.000 i "farliga" lån och krediter och dom vill ju minimera sina risker.
Får checka.Ta en bisnode kan jag förstå, men att hålla på att granska kontoutdrag förstår jag inte de kan lägga tid på för småbelopp. Man bör nog kunna finna frågetecken i de flesta kontoutdrag numera om man letar.Oj du får nog kolla i trådarna på forumet men en som verkar ha gjort det vid flertalet tillfällen är bland annat Nordax dock så har också dom en riktigt bra ränta för dom kunderna som fått beviljat där.
Du kan kolla lite i större lån trådarna men visst fasiken förekommer det.
Bankerna är ju inte dumma dom vet ju fenomenet kommer att folk har 100.000-150.000 i "farliga" lån och krediter och dom vill ju minimera sina risker.
Ingen av de stora gör det ännu. Men Sevenday är en ytterligare.Får checka.
Jag tänkte mer om typ Skandia, Swedbank, Handels osv kollar Bisnode för att jag har då aldrig hört talas eller märkt av det. De ska endast använda sig av UC.
Edit: Har också tänkt på det du skriver att de måste ju själva veta om fenomenet men som jag skrev, jag har aldrig hört att storbankerna gör det.
Ta en bisnode kan jag förstå, men att hålla på att granska kontoutdrag förstår jag inte de kan lägga tid på för småbelopp. Man bör nog kunna finna frågetecken i de flesta kontoutdrag numera om man letar.
Ingen av de stora gör det ännu. Men Sevenday är en ytterligare.
Tack för infon.
Det blir fn katastrof om de ska börja kontrollera Bisnode. Inte för att jag personligen har många förfrågningar där men vi alla vet hur alla företag nu ska ta upplysningar om en för minsta lilla, det kommer inte se bra och det är jag starkt emot. Nästan så att jag tar fram den omtalade högaffeln för det.
Ja de måste väl ha rutinerna på plats (sånt tar tid) för de kan inte slentrianmässigt neka ansökningar utan argument.Detta är bara början, jag har hört ifrån vänner i min bransch som också är inom finanssektorn får man väl säga att vi ser början på åtstramningen.
Ska du ha Blancolån hädanefter kommer det krävas prickfri ekonomi i princip, Bisnodeförfrågningar, Kontoutdrag, varit anställd på samma ställe i flera år med mera med mera.
Anledningen är att bolagen helt enkelt ser vart det är på väg hela utvecklingen.
Jag hoppas att det dock är 1 år åtminstone framåt i tiden för annars är jag körd....