Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån, behöver era råd

Hej! Har läst mycket på detta forum men inte gjort något inlägg tidigare. Önskar samla mina två tidigare lån till ett för att endast ha ett lån att betala på samt få ner räntan.
Min situation ser ut som följande
Inkomst 2021: 230k då jag studerade halva året. Min inkomst sedan juni 2021 är 30k/månad, är fast anställd.
Underskott: 27k

Lån:
Nordax 273k ränta 11%
SBAB 35k ränta 5,4%

Totalt ca 308k

Uc ff 2 st varav en försvinner 19/4 och den andra 21/6.
Uc betyg 0,64%

Önskar alltså samla dessa två lån med en rimlig ränta, vad tror ni om det? Ska jag söka via förmedlare? Vänta till 19/4 då en förfrågan försvinner?

Tack på förhand :)

Ja de tkr jag tror de flesta tycker det också.

Okej! Är dock lite orolig att min inkomst för 2021 automatiskt kommer ge avslag hos flera banker då den är för låg, tänker att det därför kanske är bättre att ringa och prata med dem, jag vet inte…

Ange din nuvarande lön så får du komplettera isf :)

Ja som tidigare skrivet du kan gå bud pga. bra UC betyg. Men inkomsten kan vara problem då visa banker automatiskt nekad om man har deklarerad inkomst under 300k.
Visa banker kan också kräva men bara kräva kompletteringar. Har själv haft problem att få bud pga låga inkomsten 2020 när jag studerade. Men det finns chans, sök via förmedlare.

Tack för svar!
tänker att om jag söker via förmedlare och får avslag så kanske jag kan ringa upp banken och förklara läget så kanske de kan begära in kompletteringar?

Ja du kan be om få beslutet omprövat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp