Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 700 000 kr

Hej allihopa!
Det är så att jag har ca 700k skulder( 4 blancolån).
För någon månad sin så hade jag tänkt att dra till USA och skita i mina skulder. Jag har Green card.
Men jag kunde inte göra så, jag kände att jag vill göra rätt.
nu har jag skaffat extrajobb och tänkte betala allt jag från från de till att amortera mer.
just nu så har jag skyhöga räntor och jag betalar ca 12k i månaden lån.
jag tänkte amortera så mycket de går under 2023 och sedan försöker ansöka om ett samlingslån.
just nu har jag flera FF så de blir svårt att beviljas samlingslån.
min inkomst 2022 är 500k
Min underskott är ca 50k
Finns det något sätt att få samlingslån trots dessa ff?
kan man ansöka After 6 månader( medan ff står kvar) eller bättre att vänta ett helt år?
tacksam för hjälp

Hej allihopa!
Det är så att jag har ca 700k skulder( 4 blancolån).
För någon månad sin så hade jag tänkt att dra till USA och skita i mina skulder. Jag har Green card.
Men jag kunde inte göra så, jag kände att jag vill göra rätt.
nu har jag skaffat extrajobb och tänkte betala allt jag från från de till att amortera mer.
just nu så har jag skyhöga räntor och jag betalar ca 12k i månaden lån.
jag tänkte amortera så mycket de går under 2023 och sedan försöker ansöka om ett samlingslån.
just nu har jag flera FF så de blir svårt att beviljas samlingslån.
min inkomst 2022 är 500k
Min underskott är ca 50k
Finns det något sätt att få samlingslån trots dessa ff?
kan man ansöka After 6 månader( medan ff står kvar) eller bättre att vänta ett helt år?
tacksam för hjälp
Hur många ff? Inga utnyttjade krediter? Hur ser lånen ut storlek idag och ränta?

17 ff
Riskprognos 11.7
UC score 501 mindre bra

Tips är om du har 4 lån. sortera dom i storleksordning efter totalbelopp och amortera bort det minsta först så snabbt som möjligt. Jämka, ta betalningsfria månader osv på dom andra 3, kör full attack på det minsta lånet och betala minsta möj

När du har 3 lån kvar så har du mer över i månaden, då gör du allt för att bli av med det minsta av dom 3 till du har 2 lån kvar.

sen kanske försöka samla dom 2 lånen som är kvar till 1 lån.

Detta är den absolut bästa strategin.

Tips är om du har 4 lån. sortera dom i storleksordning efter totalbelopp och amortera bort det minsta först så snabbt som möjligt. Jämka, ta betalningsfria månader osv på dom andra 3, kör full attack på det minsta lånet och betala minsta möj

När du har 3 lån kvar så har du mer över i månaden, då gör du allt för att bli av med det minsta av dom 3 till du har 2 lån kvar.

sen kanske försöka samla dom 2 lånen som är kvar till 1 lån.

Detta är den absolut bästa strategin.
Skulle säga lavinmetoden är bättre (högst ränta först). Kan skilja många månader i vinst och många tusentalskronor i vinst.
För personlig del med skuld på 340.000 kronor så blir det 143 483 kronor om jag kör snöbollsmetoden och "endast" 127 930 kronor om jag kör lavidmetoden. Det är ändå 15 533 kronor som man sparar på att inte köra snöbollen :)

17 ff
Riskprognos 11.7
UC score 501 mindre bra
Jag förstår att det är tufft. Har inga tips mer än att jag kan dela med mig av att vi har nästan samma siffror, 11,6 och 501 10 ff. Jag försöker snarare, i ett första steg, komma ner till din utgiftsnivå genom ett samlingslån då jag betalar mkt mer i månaden. För att om ett par år få ner räntan ytterligare. Kämpa på, finns viljan så finner du en väg!

Skulle säga lavinmetoden är bättre (högst ränta först). Kan skilja många månader i vinst och många tusentalskronor i vinst.
För personlig del med skuld på 340.000 kronor så blir det 143 483 kronor om jag kör snöbollsmetoden och "endast" 127 930 kronor om jag kör lavidmetoden. Det är ändå 15 533 kronor som man sparar på att inte köra snöbollen :)

Tacksam om du kan utveckla :) , med tanken på att de flesta erbjuder max 2 betalningsfria månader under samma år.

Jag har ett lån hos Remember med ganska hög ränta. För första gången tänkte jag nyttja en betalningsfri månad. Rent taktiskt, är det bättre att försöka förhandla ner räntan några % (min Uc har blivit bättre sedan jag ansökte om lånet, dock inte attraktivt nog för att få toppen ränta på annat håll). Om jag söker en lättnad kommande månad, kan det 1. Påverka min Uc? 2. Försämra min chans att lyckas med en sänkt ränta? Jag förstår att svaret på fråga 2 är spekulativt men uppskattar ändå er input.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp