Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 600 000 kr

Hej!
Nu har jag skaffat Kreditkollen (49kr månaden) och det står att min UC Riskprognos är 2.52% ( bra). Jag har 5 st blancolån på 695k och 6 ff försvinner i oktober. Inkomst 2021 406k och förväntas passera 500k 2022.
265 SevenDay
190K avida
146 Swedbank
47 Northmil
47 Nordea

finns det möjlighet att i början av nästa år ansöker om samlingslån på 600k ?
Eller ska man försöka ansöka om 300k hos typ lendo och 300k hos en annan?
Betalar ca 10k varje månad
Tacksam för hjälp

Hej,
Jag hade ansökt direkt i oktober när de där ff försvinner. Då lär du dessutom kommit ner något i total skuld vid det tillfället och din UC är bättre.
senare hade jag gjort en ny ansökan 6 månader senare för att ev förbättra räntan.

så har jag gjort nämligen :)

Vad är målet? Får ner månadskostnaden vad det än kostar eller att bli skuldfri så billigt som möjligt?
De lån du haft ett tag till hyfsat ränta, skulle jag behålla. Nordea är förmodligen den enda med rak amortering. Har du pratat med din egen bank?
Resterande är annuitetslån dvs att du betalar bara ränta i början av lånetiden. Om du flytta lånet börjar du om från början och missar viktiga amorteringar för att kunna bli skuldfri.
Skulle satsa på UC betyg, så hamnar i utmärkt eller mycket bra. För att sedan kunna samla vissa lån till ett med rak amortering och bra ränta.

Jag tänkte låna 600k eller 500k vilka som använder UC och vilka som använder kreditsafe eller bisonde?
läste här något inlägg ,att man kan ansöka om lån hos t.ex Lendo och samtidigt så ansöker man samma summa hos advisa (?) men de ser inte förfrågan eftersom de registreras inte hos UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp