Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 440 000

Hej precis som rubriken lyder vill jag gärna hitta en lån handläggare / bank som kan sänka min nuvarande ränta.
Hur går detta till på bästa sätt ?
Vad är kraven?
Spelar det någon roll om jag är en individ som har planer på företag som ska gå med vinst ?

min ekonomi:

Fast anställd
Fri från kronofogden i Januari skuldfri längre tid
Förra året 577 000
Detta året 477 000
Inga förfrågningar på flera år

tack för hjälpen!
Mvh framtida låntagare!

Du vill sänka räntan men är samtidigt skuldfri?
Förlåt glömde skriva jag har ett samlingslån ifrån nstart räntan är 23%
På 440000

AG betalning i snart 2 år ca 9000 / månad

detta fick jag trots kronofogden med min sambo som borgen vill alltså ha ett lån som enbart står på mig med en ränta på kanske 7-12 %

Skicka en ansökan genom Lendo så får du se vad du får

Som ovan, skicka en ansökan via Lendo. Du bör kunna sänka din månadskostnad med runt 2-4000. Med förmodligen bättre villkor och liknande eller högre amortering beroende på vilka erbjudanden du får.
Hur mycket amorterar du idag med en månadskostnad om 9000?

Tänker om jag jämför med mitt lån hos SEB som ursprungligen var 220 000, men som idag är nere på 78 000. Detta har kostat runt 2200 / mån (billigare innan inflationen) inkl. försäkring och jag har haft en amortering på runt 1200 per månad. och runt 1000 kr ränta.

Tänker att du borde ialf kunna få något liknande, fast då dubbelt upp i kostnad / månad. Dvs. runt 4400.
Men i dagsläget om man skall vara logisk, så kanske du kan få ett samlingslån om 5-6500 per månad för önskat belopp.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp