Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 350.000 kr

Jag ska hålla ut så länge jag kan, göra det bästa av situationen. Sen söka ett samlingslån och hoppas på det bästa!

Jag ska hålla ut så länge jag kan, göra det bästa av situationen. Sen söka ett samlingslån och hoppas på det bästa!

Stirra dig inte blind på UC betyget bara. Många av de mindre nischbankerna har sina egna parametrar i det automatiserade beslutet. Även om betyget inte sänks av att 1 ff försvinner så kan det mycket möjligt vara så att 1 bank släpper igenom dig pga 10 eller färre ff t.ex.

Nu vet jag inte vad alla banker har för parametrar men när jag lånade av SEB på kontor fick jag se deras system och olika parametrar som gav beslutet godkänt på ett belopp tillslut. Det är mycket som anmärker på detaljer. En sak som SEB sa var grunden till att jag inte fick högre lånebelopp var att jag hade förfrågningar från Ikano och Volvofinans som då gav utslag "risk hög". Hade jag inte haft de 2 ff så hade jag fått dubbelt så mycket i lån.

Kan tänka mig att nischbankerna har lite snällare parametrar och kontroller av UCn. Sedan att vissa, som t.ex. Collector, inte ser en full UC (Via Advisa iaf när jag sökte) och att då betyget blir bättre på deras kopia.

Jag hade deklarerad inkomst 257k (pappaledigt år), underskott ca 2,4k, skulder 135k blanco, 55k kredit varav 14.000 utnyttjat (1 var avslutad men fanns kvar i UC som "avslutad"), hade medsökande med inkomst 370k, underskott 5k, 1ff, 10k kredit, 30k lån, 600k bolån (under 50% belåning) och fick erbjudande på 350k av: Forex, Ica, Collector, Ikano, Santander, Re:member, Avida.

Trodde inte jag skulle få fullt beviljad med räntor under 10% eftersom jag var huvudsökande men det gick tydligen. Tänkvärt att ha en medsökande i ditt fall om du kan!

Jag har suttit o kollat lite på "minUC"
1 ff försvinner 31/1 (kvar 9 ff)
3 ff försvinner 3/3 (kvar 6 ff)
3 ff försvinner 29/4 (kvar 3 ff)

Men jag är osäker på om jag klara att hålla min ekonomi flytande så änge som till april. Fördelen är väl att min inkomst uppdateras i april via deklarationen.
Har jag då bara 3 ff och en inkomst på ca 304 000:- så har jag säkerligen ett BRA uc betyg. Just nu ligger det på 11,4 %.
Men jag är skitnervös att det kommer gå åt helvete innan dess. Jag är så nära nu men samtidigt känns det sååå långt ifrån. Januari och februari fixar jag räkningarna det vet jag, men sen kan det bli värre. Får börja ringa runt och få betalningsfria månader kanske.

Jag har suttit o kollat lite på "minUC"
1 ff försvinner 31/1 (kvar 9 ff)
3 ff försvinner 3/3 (kvar 6 ff)
3 ff försvinner 29/4 (kvar 3 ff)

Men jag är osäker på om jag klara att hålla min ekonomi flytande så änge som till april. Fördelen är väl att min inkomst uppdateras i april via deklarationen.
Har jag då bara 3 ff och en inkomst på ca 304 000:- så har jag säkerligen ett BRA uc betyg. Just nu ligger det på 11,4 %.
Men jag är skitnervös att det kommer gå åt helvete innan dess. Jag är så nära nu men samtidigt känns det sååå långt ifrån. Januari och februari fixar jag räkningarna det vet jag, men sen kan det bli värre. Får börja ringa runt och få betalningsfria månader kanske.

Jag befinner mig faktiskt i exakt samma sits som du! Har 12,2 i betyg och får en förbättrad inkomst i april och uc försvinner. Men måste klara av dessa månader innan.
Någon som har fått betalningsfria månader på lån? Hur går detta till? Vad säger ni för anledning?

Inte säkert att ditt betyg sjunker för att en förfrågan försvinner med tanke på att du har 10 kvar. Sjunker det så är det nog inte med mkt tyvärr
Jag gick från 11 förfrågan till 10 inatt och mitt betyg sjönk från 24% till 18%, det tyckte jag var bra:) men säker att det ändras nåt vid förfrågningar kan man ju aldrig vara..

Jag gick från 11 förfrågan till 10 inatt och mitt betyg sjönk från 24% till 18%, det tyckte jag var bra:) men säker att det ändras nåt vid förfrågningar kan man ju aldrig vara..
Nej jag vet, alltid en överraskning. Ibland är det mycket o ibland lite. Har inte riktigt fattat hur det funkar med uc-betyget. Så det är jättesvårt att förutse hur det ser ut vid nästa förändring. Men jag är superlycklig när det går på rätt håll även fast det inte går tillräcklig fort!

Jag befinner mig faktiskt i exakt samma sits som du! Har 12,2 i betyg och får en förbättrad inkomst i april och uc försvinner. Men måste klara av dessa månader innan.
Någon som har fått betalningsfria månader på lån? Hur går detta till? Vad säger ni för anledning?
Jag kommer förklara att jag har svårt att betala. Har även en rotfyllning på 6000:- som ska betalas i februari så det kommer nog att ingå som förklaring varför jag har det tufft just nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp