Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 300 000 kr vad tror ni? Hög skuldsättning

Hej!

Har en nära anhörig som satt sig i skiten.

Vad tror ni om möjligheten att hen beviljas ett samlingslån på 300K? Det är dock ej aktuellt att jag ska agera medsökande.

Blanco och krediter: 1,2 miljoner
Inkomst: Någonstans runt 450K
UC: Vet ej

Har inte några erfarenheter när det gäller mig. Men det jag har läst här i forumet så blir det svårt då skulden är över 2x inkomst.

Sen blir det svårt att säga mycket med den info du skrev. Uc? Underskott? Osv

Hej!

Har en nära anhörig som satt sig i skiten.

Vad tror ni om möjligheten att hen beviljas ett samlingslån på 300K? Det är dock ej aktuellt att jag ska agera medsökande.

Blanco och krediter: 1,2 miljoner
Inkomst: Någonstans runt 450K
UC: Vet ej
Hej!
När jag sökte i juli med blanco på ca 1.062.000kr och krediter utnyttjat på 42.000kr av 90.000kr alltså totalt 1.152.000kr så fick jag inte ett enda bud.
Har en inkomst på strax över 450.000kr med ett underskott på 87.500kr
Mitt betyg på uc var ca 1,3% och jag hade bara 1st ff.

Så tror att det tyvärr inte blir några bud för din nära anhöriga. Skulle gissa på att många banker nekar automatiskt när man har blanco över miljonen.

Tyvärr alldeles för hög skuldsättning.

Tack för era input. Sannolikt är det som ni säger, för hög belåning kontra inkomst.

Hur går man tillväga isåfall? Gneta på i 5-6 år och försöka sänka därefter? Hemskt

Är i samma sits, blanco på 900 men inte så jätte farliga räntor men ändå för att det ska kännas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp