Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 250k eller 50k

Hej! Som rubriken lyder. Är det bättre att ansöka om 250k för att baka in kreditkorten eller köra på 50k ?

Inkomst 324k
Blanco 189k santander.
Collector betalkoll 20k utnyttjad.
Bank norwegian 30k utnyttjad.
UC betyg 2,7
3 ff

Har försökt få lån utanför UC under helgen men lyckas inte. Wästgöta och extralånet gav avslag.

Är det värt att söka via lendo? Är rädd att få dåliga förslag pga kreditkorten som är maxade.

Kom gärna med tips.
Tack på förhand.

Sök högsta så får du bud på det eller högsta som man anser du har kreditbetyg för.

Sök högsta så får du bud på det eller högsta som man anser du har kreditbetyg för.

Jag tänkte främst på betyget. Blir det lättare att få 250k och baka in allt eller smidigare med 50k att beta ner kreditkorten och behålla Blanco hos santander som jag är nöjd med?

Har för mig jag läst/hört att du får sämre kreditbetyg att stänga krediter, däremot att ammortera ner det så du kanske bara har 5-10% nyttjat så är det bra för betyget.

Har för mig jag läst/hört att du får sämre kreditbetyg att stänga krediter, däremot att ammortera ner det så du kanske bara har 5-10% nyttjat så är det bra för betyget.

Jaha bra att veta!
Men just nu behöver jag betala av lite eller nolla de så jag slipper ha så dyr månadskostnad. Betalar redan 1900 till Blancolånet och tänkte om jag får 250k på 12 år så blir det 2600 ish i månaden plus nollade kreditkort. Blir billigare.

Ansökte precis hos Lendo 60k på12 år och fick dessa erbjudanden.

COOP 6,66%
Ica banken 7,69% lösenkrav

Bank norwegian 7,96% lösenkrav. konstigt att de vill ge mig lån men fick ej höja kreditgräns tidigare.

Avida finans 9,77%
Wasa kredit 11,06 %
Marginalen 13,66%
Collector 14,51%

Vilka av dessa kräver inte komplettering och lönespec? Där allting sker digitalt? Tacksam för hjälp.
Erfarenhet av Coop då de gett mig bäst ränta. Är de krångliga och kräver komplettering i efterhand?

Ansökte precis hos Lendo 60k på12 år och fick dessa erbjudanden.

COOP 6,66%
Ica banken 7,69% lösenkrav

Bank norwegian 7,96% lösenkrav. konstigt att de vill ge mig lån men fick ej höja kreditgräns tidigare.

Avida finans 9,77%
Wasa kredit 11,06 %
Marginalen 13,66%
Collector 14,51%

Vilka av dessa kräver inte komplettering och lönespec? Där allting sker digitalt? Tacksam för hjälp.
Erfarenhet av Coop då de gett mig bäst ränta. Är de krångliga och kräver komplettering i efterhand?
Jag har både Collector och Marginalen inga kompletteringar eller lönespec allt digitalt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp