Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, 250000 kr betyg 4,1

Skulle vilja få lite hjälp med att klura ut hur stor chans jag har att få ett samlingsslån.
Jag har kreditbetyg 4.1
Inga förfrågningar och inga betalningsanmärkningar.
Behöver ta lån på ungefär 250000
Synliga krediter på sammanlagt 450000

Hur stora är chanserna?

Skulle vilja få lite hjälp med att klura ut hur stor chans jag har att få ett samlingsslån.
Jag har kreditbetyg 4.1
Inga förfrågningar och inga betalningsanmärkningar.
Behöver ta lån på ungefär 250000
Synliga krediter på sammanlagt 450000

Hur stora är chanserna?
Inkomst?

Ja precis, det är en del smålån som jag måste samla ihop. Resten är i ganska låg månads belopp så jag behöver inte baka in den i det nya.
Hej! Om det vore jag hade jag väntat. Du har kreditbetyg 4,1 ”mindre bra” men är bara 0,1 procentenheter ifrån 4 ”bra kreditvärdighet”. Däremot är inte 4 något ”toppbetyg” man ska väl helst ha under 1,0 i alla fall. Inga förfrågningar alltså? Hade du något lån alls som försvinner snart? Några andra förändringar inom närmaste månaderna? Har du kreditkort eller kontokrediter, hur mycket utnyttjade i så fall?

Säger som föregående talare, krisar det inte så avvakta till betyget är bättre. Annars sök via lendo eller advisa. Bör få erbjudande redan nu men lär bli till hög ränta

Säger som föregående talare, krisar det inte så avvakta till betyget är bättre. Annars sök via lendo eller advisa. Bör få erbjudande redan nu men lär bli till hög ränta
Jag var och pratade med banken idag och jag ska dit igen på fredag. Tills dess ska jag ha med mig uppgifter på hur mycket jag har kvar i lån på de lån jag vill samla ihop och så vidare. Tror ni att det finns chans att de tänker hjälpa till eller vad tror ni?

Jag var och pratade med banken idag och jag ska dit igen på fredag. Tills dess ska jag ha med mig uppgifter på hur mycket jag har kvar i lån på de lån jag vill samla ihop och så vidare. Tror ni att det finns chans att de tänker hjälpa till eller vad tror ni?
De traditionella storbankerna SEB, Nordea, Swedbank, Handelsbanken är de som ställer störst krav. Länge sedan jag hade något lån hos någon av dem då jag har sökt via tjänster som Sambla, Advisa etc. och de ”traditionella” bankerna aldrig haft något erbjudande. Tror faktiskt de oftast kräver kreditbetyget ”mycket bra” dvs. under 1,0 (vilket jag själv har haft i olika omgångar, har 1,6 idag.) När man har någon form av säkerhet som värde på fastighet etc. och är två personer ökar ju chanserna beroende på den andra personens kreditrisk osv. Det är inte det man vill höra, men min erfarenhet är att inte ha för höga förhoppningar när det gäller de ”vanliga bankerna”.

Uppdatering kring mitt möte med swedbank. Har idag efter några dagars väntan fått svar på att jag kommer få samlingsslån hos dem på ett belopp 500000. Jag grät i telefon när de ringde och berätta att dom ville hjälpa mig. Med vissa villkor, men helt acceptabla villkor. Jag valde att gå dit direkt i tisdags och lfram alla kort på bordet. Det är de bästa som hänt mig på länge!!! Ge inte upp folk för det finns hopp bara man verkligen bestämmer sig för att det ska ske förändring. ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp