Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån 2019 Ca 600 000 i skuld

Hej på er!
Varit inne här några gånger och läst om diverse. Sökt mig hit för att jag som många andra sitter i "skiten" ekonomiskt.

Har nu under året försökt bromsa utvecklingen genom att försöka ändra vanor som är orsaken till den ekonomiska situationen. Även genom att inte söka nya lån/krediter och som en följd försvinner förfrågningar.
? I januari hade jag en uc risk på ca 30% och är nu nere strax under 6%.
Överskott av tjänst 507 000
Underskott av kapital 101 000

Ca 600 000 i skuld

? just nu har jag 4 ff men i november bör jag vara nere på 1.
Inga betalningsanmärkningar.

Jag vet inte alls hur framtiden ter sig men hoppas kunna samla alla "skitlån" till ett genom att försöka i november med ett samlingslån. Jag vill helst inte involvera någon medsökande och har ingen säkerhet.

Jag vågar inte hoppas på 600 000 i blancolån (givetvis). Av mitt totala skuldberg kan det dock vara tänkbart att låta bli det större lånet på ca 200 000kr och fokusera på de andra.

Men som sagt, med angivna förutsättningar ute efter ett samlingslån i omfattningen av ca 350 000kr.

1. Någon med egna (färska) erfarenheter utifrån snarlika förutsättningar? Ens möjligt?

Tänker att jag försöker med en av alla låneförmedlare för att hålla uc förfrågningarna till en men det är ju en djungel!!
2. Vad skiljer egentligen dom åt??(Sambla, freedom finance, Advisa, Compricer etc)
Jag har jobbat rätt hårt för att få ff att försvinna och vill inte kasta bort nästan 12 månaders jobb med onödiga ff.

3. Lösa andra lån. Hur vanligt är det med lösenkrav? OM jag blir beviljad någon form av lån skulle jag föredra att själv få välja vilka lån jag vill fokusera på.

4. Om man söker lån, får nej. Kan man sänka beloppet och söka igen inom ramen för samma uc?
5. Om man får nej på ett högre belopp, kan man ta två mindre belopp från olika banker?
Tacksam för svar
Hälsningar
(Postade även i annan del av forumet men det kanske hör bättre hemma här?)

Grym tråd! Hoppas någon kunnig kan svara då jag är i princip exakt samma sits som dig, annars är det bara försöka hålla ut och betala sliten://

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp