Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån? 200000 kr möjligt?

PS. Banken kollar på senaste deklaration samt lönespecar på nuvarande lön i samband med ett sådant samtal som jag nämner ovan så de kommer räkna om du nu har en högre lön.

Förstår inte @Lasseman resonemang, vi måste försöka vara lösningsorienterade här och inte gissa! Har du Nordea? Om inte ta ett möte och flytta hela pension till dem och bli helhetskund, då bör de kunna ta hela eller delar av lånet. Bara vara ärlig om situationen. Du bör kunna lösa samlingslån på 500Tkr hos flera dock med högre ränta som exempelvis remember men skulle rekommendera Nordea för att få en bättre nivå. Lycka till! (Körde själv flytt till Nordea och fick samlingslån på 900Tkr.)
Ett resonemang om att förutsättningarna är bättre om belåningen är kring 130% snarare ön 200% känns väl inte helt jättefrämmande va?

Du gissar ju bara också, du vet ju inte alls vad Nordea tänker göra i det där läget. Flera har på slutet skrivit att dom fått nej av Nordea.

Senast ändrad:
Jag har flyttat allt till Nordea och fått igenom ett lån på det sättet du/ni beskriver. Men har därefter dragit på mig två ytterligare lån som jag vill samla till ett. Har svårt att tro att Nordea skulle gå med på ytterligare lån men man vet aldrig. Vad har ni för erfarenhet kring det?

Remember tyckte att jag var hög belånad och skulle komma ner till 175% om det skulle bli aktuellt med att höja lånet.
Collector ska jag ställa frågan. Men tveksamt.

Jag har flyttat allt till Nordea och fått igenom ett lån på det sättet du/ni beskriver. Men har därefter dragit på mig två ytterligare lån som jag vill samla till ett. Har svårt att tro att Nordea skulle gå med på ytterligare lån men man vet aldrig. Vad har ni för erfarenhet kring det?

Remember tyckte att jag var hög belånad och skulle komma ner till 175% om det skulle bli aktuellt med att höja lånet.
Collector ska jag ställa frågan. Men tveksamt.
Varför fortsätter du låna pengar efter det löst sig?

Spelar?

Olika orsaker men hade en del Smslån som jag behövde bli av med samt genomgick skilsmässa.

8ff och 28 isch i uc och fick låna 900tkr på nordea men flytta 1,2mkr i pension till dem. Pratat med Swedbank? En vän blev beviljad i veckan, dom jagar kunder på private banking!

8ff och 28 isch i uc och fick låna 900tkr på nordea men flytta 1,2mkr i pension till dem. Pratat med Swedbank? En vän blev beviljad i veckan, dom jagar kunder på private banking!
I mitt fall gick Swedbank inte med på att samla våra andra lån utanför Swedbank på 600k. 0,5 UC. Hade dock ingen pension att flytta men det var heller inget som efterfrågades vid tillfället.

Senast ändrad:
Private bankning är väl förmögenhetsföevaltning det?

Förstår inte @Lasseman resonemang, vi måste försöka vara lösningsorienterade här och inte gissa! Har du Nordea? Om inte ta ett möte och flytta hela pension till dem och bli helhetskund, då bör de kunna ta hela eller delar av lånet. Bara vara ärlig om situationen. Du bör kunna lösa samlingslån på 500Tkr hos flera dock med högre ränta som exempelvis remember men skulle rekommendera Nordea för att få en bättre nivå. Lycka till! (Körde själv flytt till Nordea och fick samlingslån på 900Tkr.)
Det hjälper tyvärr inte. De har blivit riktigt hårda och det spelar ingen roll hur mycket du flyttar eller sparar. Jag och mina vänner fick avslag med ca 150% dvs tex årsinkomst 500k och den totala skulden 700k. Även om vi förklarade till Nordea att vi kommer spara otroligt mycket om man får ett samlingslån, t.o.m. spara hos dem men ett stort NEJ, så jag tycker inte, tyvärr, att han kommer få ett samlingslån med sådana förutsättningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp