Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån? 200000 kr möjligt?

Hej,

Vad tror ni på mina möjligheter att söka ett samlingslån på 200k för att baka ihop 2 blancolån?

Mins förutsättningar,
Blancolån 850k totalt
3 krediter
430k årsinkomst
0.9 UC
2 Ff

Hej! Hade nästan exakt samma förutsättningar som dig och fick erbjudande på 180k för att baka ihop 2 lån. Detta var med en medlåntagare. Bästa erbjudande var Medmera bank (Coop) på 9.5% för ca 4 veckor sedan.

Med de förutsättningarna borde bankerna inte vara så sugna

Ja står ensam tyvärr och vill ej blanda in någon mer. Min inkomst kommer förbättras till nästa årsdeklaration men vet ej om det avgör.

Nej jag tror tyvärr inte det gör någon skillnad. Kreditinstituten har blivit rätt mycket hårdare och det är nog svårt med 850k i blanco, speciellt när du står ensam på dessa.

Ja står ensam tyvärr och vill ej blanda in någon mer. Min inkomst kommer förbättras till nästa årsdeklaration men vet ej om det avgör.
Det gör det såklart. Om du ökar ett par hundra tusen så blir förutsättningarna betydligt bättre

Förstår inte @Lasseman resonemang, vi måste försöka vara lösningsorienterade här och inte gissa! Har du Nordea? Om inte ta ett möte och flytta hela pension till dem och bli helhetskund, då bör de kunna ta hela eller delar av lånet. Bara vara ärlig om situationen. Du bör kunna lösa samlingslån på 500Tkr hos flera dock med högre ränta som exempelvis remember men skulle rekommendera Nordea för att få en bättre nivå. Lycka till! (Körde själv flytt till Nordea och fick samlingslån på 900Tkr.)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp