Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 110000 kr, svårt?

Hur ser bankerna på om man ansöker med längre återbetalningstid än vad jag har nu? tänkte 6 år ungefär
Vad du har för återbetalningstid på dina nuvarande lån spelar ingen roll för de andra bankerna. 10/12 år är perfekt återbetalningstid :)

Sök på så lång tid som möjligt för det gör att det är större chans att din kalkyl går hem eftersom din månadskostnad blir lägre.
Okej tack, grejen är att jag vill beta av lånet så fort som möjligt också. Får försöka hitta ett mellanting, något längre än vad jag tänkt kanske

Okej tack, grejen är att jag vill beta av lånet så fort som möjligt också. Får försöka hitta ett mellanting, något längre än vad jag tänkt kanske
Du kan ju alltid extraamortera. T.ex ta ett lån på 300k på 12 år, betala månadskostnaden och lägg undan lite extra till lånet varje månad, betala var 6e månad eller 1 gång per år. Jag tycker de känns bättre när man kan slänga in en större summa 1/2 gånger per år istället för någon tusenlapp i månaden. Men det gör man som man vill :) Men jag skulle iaf ha sökt på 12 år, det känns som lite standard.

Du kan ju alltid extraamortera. T.ex ta ett lån på 300k på 12 år, betala månadskostnaden och lägg undan lite extra till lånet varje månad, betala var 6e månad eller 1 gång per år. Jag tycker de känns bättre när man kan slänga in en större summa 1/2 gånger per år istället för någon tusenlapp i månaden. Men det gör man som man vill :) Men jag skulle iaf ha sökt på 12 år, det känns som lite standard.
Okej låter vettigt, ja söker nu så får vi se hur det blir. Tack alla som svarat och tipsat

Har totalt fått 6st erbjudande än så länge 2st på 300, resten är på mindre så dom är inte lika intressanta
Bästa räntan är 8.48% men det är med lösenkrav, förstår inte riktigt men betyder det att dom vill betala mina nuvarande lån?

Har totalt fått 6st erbjudande än så länge 2st på 300, resten är på mindre så dom är inte lika intressanta
Bästa räntan är 8.48% men det är med lösenkrav, förstår inte riktigt men betyder det att dom vill betala mina nuvarande lån?

Tog du hela beloppet som samlingslån eller bara synliga krediter ? Jag tror det betyder att dom vill lösa allt ja

Vilka fick du bud av? 6 bud är lite mindre ön jag trodde. Kanske kommer flera imorgon. Skriv gärna vilka banker som gav bud och vilket belopp.

Tog du hela beloppet som samlingslån eller bara synliga krediter ? Jag tror det betyder att dom vill lösa allt ja
Okej, nej alltså jag tog det jag har i lån alltså 230 och tyckte i att jag vill samla det men 300 på totalsumman. Alltså 70 extra som jag vill köpa bil för

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp