Samla på bolån

Hej, har samlat på mig sjukt mycket krediter och blancolån. Ett av blanco lånen gick till inkasso förra året på 300k, så har en avbetalningsplan där. Har väl totalt ca 1,4milj på UC.

köpte ett hus några år sedan som har total renoverats. Finns inga lån på huset. Tänkte värdera upp det nu vid års skiftet och kan säkert få 2,5-3milj i värdering på huset. Tjänar ca 35k i månaden innan skatt.

vart är smidigast att vända sig för att baka in alla blancolån i ett bolån istället? Vart spelar inte förfrågningar och högt blanco någon roll sålänge man har en obelånad bostad att baka in allt på?

Din bank där du får in lönen?

Spelar nog mindre roll, ser ju inte bra ut vilken bank du än väljer. Hur uppkom skulderna?

Din bank där du får in lönen?
Skulle inte tro Swedbank är hjälpsamma till dålig historik. Hade ett huslån där tidigare jag alltid skötte betalningarna. Men med missbrukas kredit samt en hel del blanco och krediter tror jag dom ser annorlunda på det idag.

Skulle inte tro Swedbank är hjälpsamma till dålig historik. Hade ett huslån där tidigare jag alltid skötte betalningarna. Men med missbrukas kredit samt en hel del blanco och krediter tror jag dom ser annorlunda på det idag.
Jag fick låna på huset med anmärkning så det är inte så säkert. Var ärlig och lägg korten på bordet så kan de säkert hjälpa dig

Fast har du missbrukat krediter genom Swedbank hade jag nog i din sits bytt bank och bytt lönekontot dit med, men tror inte det spelar någon roll vilken av de andra ”storbankerna” du vänder dig till.

Fast har du missbrukat krediter genom Swedbank hade jag nog i din sits bytt bank och bytt lönekontot dit med, men tror inte det spelar någon roll vilken av de andra ”storbankerna” du vänder dig till.
Hade ett sevenday bank lån som förfall till inkasso. Vet faktiskt inte ens om jag fick någon anmärkning från det. Tagit de för givet när jag fått avslag från typ lendo när jag försökte få nytt lån på de som förfall till inkasso. Men fick du bolån på 1.1 blanco så kanske det inte är helt kört för mig. Har tänkt att bluestep eller nordax varit sista vägen ut med lite tur då jag hellre behållt huset än sålt det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp