Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån??

Har läst en del på forumet men aldrig blivit medlem. Nu undrar jag lite själv kring min situation.

Har ett bra jobb, deklarerade runt 400000 kr förra året men har misskött min ekonomi en hel del. Jag är inte ända nere men jag har ca 140000 i skulder (kreditkort och blancolån).

Har tidigare tagit SMS-lån, men dessa har jag nu kunnat betalat tillbaka. Har även haft problem med att många fakturor har gått till inkasso osv.
Nu har jag sakta vaknat upp, och har börjat ta tag i allt. Jag har inga SMS-lån och från att ha tagit 1-2 varje månad har jag inte tagit nått sen 6 månader tillbaka. Inga räkningar är hos inkasso så det känns bra att jag är i fas där.

Nu skulle jag vilja ta tag i mina övriga skulder. Som sagt så har jag 140000 i kredit och blancolån som jag vill bli av med till olika bolag. Betalar 4-5 tusen men det känns som att det bästa vore om jag kunde samla allt under 1 lån. Kanske kan minska månadskostnaden totalt då.

Jag har ingen betalningsanmärkning. Men jag har gått till min hemmabank och de har nekat mig lån.

Har ni några råd??

Hur många ffr har du på UC ock underskott?

Enligt UC har jag 14TKR i underskott av kapital 2013 (är faktiskt osäker på vad det betyder ?).
Har 4 förfrågningar de senaste 12 månaderna och en riskprognos på 20%.

Storbanker är knepiga men jag skulle bli mycket förvånad om du inte fick någon napp hos förmedlare t.ex. Lendo, Axofinans mfl. Bank Norwegian får du lån hos om du vill.

Lycka till

Tack! Har skickat in en ansökan till Lendo nu. Så jag hoppas de svarar med ett bra erbjudande.

Eller bra och bra... ett erbjudande till en inte alltför hög ränta om jag får nåt svar alls :)

20% är lite halvhögt och det är inte säkert att någon nappar på hela beloppet. Dock erbjöd mig BIG BANK 100 000 när jag hade över 30% i score (fast till bedrövlig ränta) så man vet aldrig.

Tack för hjälpen! Har blivit beviljat ett lån från Ikano bank via Lendo. Fick hem skuldebrevet och en fullmakt där jag fyllde i vilka krediter och lån jag ville lösa så betalade de in den summan. Väldigt smidigt och tog bara tre dagar från det att jag skickade in fullmakten tills att allt var löst.

Fick dock en ganska hög ränta på 10,23% så jag löste alla förutom ett medlemslån som jag har 4,15% i ränta.

Nu ska jag vänta ett år, försöka amortera ner så mycket jag kan och har redan stängt av kreditkorten. Är så skönt.

Dock var det väldigt intressant med UC:s kredit score. Köpte tjänsten min upplysning innan jag ansökte och innan jag tog lånet så var den 17% (hade sänkts sen i somras tydligen) och när den första upplysningen kom in ändrades den till 25% och sen när alla bolag började kolla på Lendos upplysning så hoppade den upp igen till 30,6%. Märkligt system det där...Men det löste sig och jag fick lånet trots 30,6% i score.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp