Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån

Hej. Har tre lån idag som jag vill få ner till två.
Men undrar vad ni kunniga anser jag ska göra. Har två alternativ, vänta till 17e Juli eller samla redan nu efter 28e april.

Mina förutsättningar är:
486.000 inkomst
220k underskott.

Äger min egna villa.
Tre ff. Två efter 28e april, en efter 17e Juli.

skulderna är

300k Resurs 8% ränta.
237k Remember 10% ränta.
235k Lendify 9% ränta.

Vill alltså få ihop remember och Lendify till ett.

Hade avsevärt mycket mer lån under 2022 därav de enorma underskottet.
Tacksam för råd.

Kreditbetyg 0.2, inga skulder eller krediter.

Har en fundering, nu var det ju länge sedan vi hade stigande styrränta likt dagens läge, och även om den överblickbara horisonten visar på räntor som stiger så finns det en morgondag. Hur tror ni bankerna kommer agera när deras inlåningsränta sjunker? Säg att vi ser sänkningar av styrränta nästa år. Kommer bankerna sänka räntorna för oss befintliga lånekunder eller är det något de endast viftar med för nya?

Bankerna kommer att sänka sina räntor i takt med styrräntan. Nya kunder som söker bolån lockas förmodligen med lite rabatter.
Svårt att sia om när räntorna sjunker men troligtvis tidigast om ett år.

Har en fundering, nu var det ju länge sedan vi hade stigande styrränta likt dagens läge, och även om den överblickbara horisonten visar på räntor som stiger så finns det en morgondag. Hur tror ni bankerna kommer agera när deras inlåningsränta sjunker? Säg att vi ser sänkningar av styrränta nästa år. Kommer bankerna sänka räntorna för oss befintliga lånekunder eller är det något de endast viftar med för nya?
Din ränta på lånet sänks inte.. Du behöver göra ny ansökan när styrräntan gått ner.

Din ränta på lånet sänks inte.. Du behöver göra ny ansökan när styrräntan gått ner.
Nja det behövs inte en ny ansökan för att kunna sänka räntan. Vissa banker vill däremot veta hur din ekonomi ser ut vid tillfälle. Då kan man skicka en egen upplysning. Men inte alla banker kräver det!

Nja det behövs inte en ny ansökan för att kunna sänka räntan. Vissa banker vill däremot veta hur din ekonomi ser ut vid tillfälle. Då kan man skicka en egen upplysning. Men inte alla banker kräver det!
Det jag syftar på är att bara för styrräntan sänks så sänks inte räntan per automatik. Dvs man måste göra aktivt val, antingen ny uc eller inkomma med en uckopia.
Men, jag tolkade det som att personen i fråga menade om den sänks automatiskt därav mitt svar :)

Det jag syftar på är att bara för styrräntan sänks så sänks inte räntan per automatik. Dvs man måste göra aktivt val, antingen ny uc eller inkomma med en uckopia.
Men, jag tolkade det som att personen i fråga menade om den sänks automatiskt därav mitt svar :)
Tack! Det är inte omöjligt att vissa banker säker automatiskt men oftast behöver man själv se till att en sänkning genomförs. Jag fick sänkt från sevendays för några år sedan, och de begärde ingenting, ingen UC, varken ny eller kopia.
Så det kan vara nästan hur som helst. Att ta kontroll själv är nog det smartaste.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp