Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån

Hej,

Har en situation där jag akut behöver samla ihop lån och krediter för att få ihop de totala månadskostnaderna. Detta för att få ihop det. Gärna 500 000-600 000tkr. Men även lägre är intressant för att få bort det värsta. Har lån på ca 250 000kr som har ok ränta. Pratat med några som remember som tycker 8 uc förfrågningar ändå är ok att söka på, Banknorweigan ger ingen direkt svar men kollat då jag är bra kund där innan. Min tanke är att trycka ned månadskostnad för att sedan längre fram få till bättre via vanlig bank.

Min situation:
Årsinkomst: 948 000kr/år. ca 79tkr/mån
Antal uc förfrågningar: 8 senaste i juli. Några börjar försvinna i feb.
Lån och krediter: Ca 870 000kr.
Övrigt: Har ingen säkerhet, har delad ekonomi med sambo men ingen medsökande.

Vad har ni för tankar hur jag bör göra, belopp jag bör söka på, bör jag använda Lendo online eller ringa dom eller ökar chanserna att ha dialog med en handläggare direkt på Remember och göra ansökningen där direkt för att öka chansen, är DNB intressant känns som dom vill ha in kunder.

Remember, collector är väl två som kanske går? Ser även flera som får på DNB. Vet inte hur Coop är?

Tack. Vill tillägga att jag har inte några betalningsanmärkningar!
Har haft ett lån på 500 000kr på Swedbank som nu är nere på 198 000kr. Kanske det är enklast väg att försöka få det utökat till 500 000kr igen?

Låter som rätt bra förutsättningar ändå. Vad har du för uc risk?
Antalet förfrågningar kan ju vara negativt men jag har svårt att tro att bankerna gör sin kalkyl endast baserat på det.

Har du tagit mycket lån/ökat din belåning rejält senaste året så kan det se illa ut förstås.

Har ökat kanske med + 30tkr på 12mån då jag lyckats betala av mycket också. Har ganska hög UC risk då jag hade ganska många förfrågningar (3st) i juni då jag var tvungen att lösa en sak. så jag ligger på 22 av den anledningen. Remember såg inte det som några större problem då de ser på helheten. Större delen av uc förfrågningarna försvinner i feb-apr.

Några tips?

Har du möjlighet att betala av någon av krediterna som syns på UC? De påverkar betyget avsevärt.

Annars har jag inte mer tips än att skicka iväg en ansökan på ex. Lendo och hoppas på det bästa

Tack, nej tyvärr. Har en kredit som är maxad på 150 000kr via Swedbank utställd via entercard som är remember så det bortser nog både Swedbank och remember från. De ser nog till helheten.

Men bäst måste vara söka via Lendo direkt eller bör man ta dialog med exempelvis remember direkt för att öka chansen. Tänker får jag noll erbjudanden på Lendo, då kan jag ju inte kontakta remember? Tänker om jag tar dialog med en handläggare på remember först för diskussion eller bokar möte med en bank..

Borde vara smartast att ta personliga möten först innan uc sker

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp