Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån trots hög belåningsgrad

Lånar denna.

Sitter i liknande sits.

Inkomst 370 000 kr
Förfrågningar: 14 (Kommer att vänta ut så att endast 3 ff finns kvar)
Synligt hos UC 750 000 kr.
UC: 3,3 %

Av någon anledning så verkar inte scoren påverkas av den höga belåningsgraden, tankar varför?
Scoren borde ju kunna gå ner rejält när förfrågningarna minskar.

Om man bara vill lägga om sina lån som syns hos uc för att få ner räntan och månadskostnaden, är detta möjligt eller får man automatiskt avslag på grund av belåning i förhållande till inkomst?
Har ju inga problem med lösenkrav eftersom lånen bara ska ersättas på UC.

Tacksam för er hjälp!

Jag är också högt belånad. Typ 700.000 i blanco (endel är krediter) med inkomst på 218 k, underskott ca 35 k (i juni blir inkomsten högre typ 250 k men även underskottet blir högre också, typ 80 k) med 1 ff på UC (som försvinner i Juni)
När har jag bäst chans till samlingslån? Om jag ens har en chans.

Hej!

Vad har ni för erfarenheter kring att samla lån trots att man är överbelånad så det skriker om det.

Som jag tex, årsinkomst på ca 350k och har lån på nästan 900k, i övrigt ser min uc bra ut, inga anmärkningar eller sådant.

Om jag vill byta ut tex mitt BN lån på 200.000k med sin vidriga ränta, då söker man ett samlingslån på detta men vad tycker bankerna om det, går dom med på att låna ut med lösenkrav tro? Även fast man är så högt belånad. Har ju skött mig fläckfritt och betalat på mina lån och jag vill ju endast få ner min månadskostnad med det nya lånet, inte spendera en krona på nåt annat.

Hur gick det för dig?

vem lånar ut med en betalningsanmärkning ? den är rätt gammal , dock många förfrågningar men ja tänkte på bisnode eller creditsafe

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp