Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån som arbetslös/föräldraledig med medsökande

Vilken låneförmedlare har ni ansökt hos?
Det är lite märkligt att de själva har sökt på er enskilt utan att ni har begärt det från dem.
Din man själv med 0,3 UC och inga lån alls borde fått massa med erbjudande. Är ni säkra att alla hans betalningsanmärkningar är borta? För något stämmer nog inte.
Jag kom på att det kanske har att göra med hans taxerade inkomst 2021. Han var pappaledig hela det året och tog inte ut full föräldrapenning så den är väldigt låg: 200 000 kr.

Så dumt tycker jag, eftersom han har jobbat heltid hela 2022 och kan ju bevisa det med lönespec osv. Måste man vänta tills nya inkomstuppgifter registreras i UC då?

Kan det annars vara för att det fortfarande står som samlingslån? Kvinnan hos Zmarta insisterade att en ansökan hade gjorts på oss som ”huvudsökande + medsökande” men även på oss enskilt.

Jag har dubbelkollat och min man har inga krediter, betalningsanmärkningar, blancolån. Efter ansökan hos Zmarta igår har han nu UC score 1,1%.

Jag tänker att det är rimligt att han inte kan få ett samlingslån eftersom han enligt UC inte har något att samla. Kvinnan hos Zmarta var förbryllad men sa att hon inget kunde göra. Jag ska testa att ringa igen och se om de kan ändra ansökan till privatlån istället.

Kan det annars vara för att det fortfarande står som samlingslån? Kvinnan hos Zmarta insisterade att en ansökan hade gjorts på oss som ”huvudsökande + medsökande” men även på oss enskilt.

Jag har dubbelkollat och min man har inga krediter, betalningsanmärkningar, blancolån. Efter ansökan hos Zmarta igår har han nu UC score 1,1%.

Jag tänker att det är rimligt att han inte kan få ett samlingslån eftersom han enligt UC inte har något att samla. Kvinnan hos Zmarta var förbryllad men sa att hon inget kunde göra. Jag ska testa att ringa igen och se om de kan ändra ansökan till privatlån istället.
Absolut! Och ta inte ett nej! Hon verkade lite ny eller inkompetent. Sök på lägre belopp! Räcker det med 300k skulle jag satsa på det, annars definitivt inte över 350k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp