Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån panik!!!

Ok tack för tipsen. Jag har sökt massa lån som inte tar uc men blivit nekad nyligen. har typ 10 förfrågningar på såna lån de sista 2 månaderna. Kreditssafe bisnode. Hur fungerar det med såna lån är det samma princip som uc att man måste vänta ut? Jag va spel missbrukare slutade spela för 4 månader sen så pengarna har gått till det. Men tycker ni jag ska ta en ny uc i juli eller är det ingen mening?. Just nu ska jag inte göra någonting men när kan man testa o ta icke uc lån igen o varje fall försöka förbättra situationen lite. Jag jobbar redan 180h vaken natt i månaden har redan ökat jobbet för att klara utgifterna. Vad ska man ha för betyg för att det ska va lönt? Med tanke på att jag redan har 600000? Får ju ta det stegvis men vill ju inte försämra chanserna ytterligare.

Under 15% är nog att föredra. Men verkar finnas undantag så gnugga på som fan på jobbet tills juli och betala av på lånen. Sen kör du en advisa i juli och hoppas på det bästa.

Kanske hjälper dig att se ljuset i mörkret, igår sökte jag ett samlingslån genom advisa på 330.000k med en uc på 14%, 8 ff och ett underskott på 76k. Kunde till och med höja lånet sen till 350.000k vilket jag gjorde.

Ja ok. Jag har 525000 synligt på uc o årsinkomst 320000 så det är ju inte så bra När man avslutat ett lån hur länge ligger det kvar på uc och spelar det någon roll för kreditbdtyget? Har ett litet lån på 5000 som är med på uc o tänkte försöka bli av med det iallfall men det lär väl göra noll o ingenting i skillnad. Jag tror aldrig jag får ner mitt uc Score till 10% till juli. Så jag får försöka ta ett lån på 25000 i juli utan uc så jag kan bli av med ferratum iallafall o se om jag kan överleva några månader till. Vad går dem efter på ex creditsafe, bisnode? Tror ni det är möjligt o få ett lån på 25000 om låt säga 4 månader.

Ja ok. Jag har 525000 synligt på uc o årsinkomst 320000 så det är ju inte så bra När man avslutat ett lån hur länge ligger det kvar på uc och spelar det någon roll för kreditbdtyget? Har ett litet lån på 5000 som är med på uc o tänkte försöka bli av med det iallfall men det lär väl göra noll o ingenting i skillnad. Jag tror aldrig jag får ner mitt uc Score till 10% till juli. Så jag får försöka ta ett lån på 25000 i juli utan uc så jag kan bli av med ferratum iallafall o se om jag kan överleva några månader till. Vad går dem efter på ex creditsafe, bisnode? Tror ni det är möjligt o få ett lån på 25000 om låt säga 4 månader.
Har du kontokrediter som är maxade? isåfall betala ner dem så mycket du kan det gör mycket för betyget. När du avslutar ett lån har jag för mig att det ligger kvar i 12mån men endast du kan se detta på din uc. Jag har också ferratum och det är det värsta lån jag tagit förutom smspengars kontokredit..usch. Bisnode går dem främst efter hur många förfrågningar du har, fler en 5 st är väldigt dåligt enligt min egen erfarenhet samt underskott av kapital. Creditsafe går väl kanske främst efter inkomst och underskott får jag för mig, sen såklart om man har anmärkningar så gör det betyget sämre på både uc,bisnode och creditsafe.

Men blir det alltid att man får kvarskatt om man jämkar? Förstår mig inte riktigt på detta...exempelvis om man jämkar för 40000 fast ränteutgifterna är typ 60000?
Då får du inte restskatt, om du nu inte uppger alldeles för liten förväntad inkomst till skatteverket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp