Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån, någon fått igenom lån hos Handelsbanken eller ska jag söka via förmedlare?

Nordea har ju man hört lånat ut höga summor i privatlån om man flyttar tjänstepension osv..

Ja det stämmer, cirka 1,7. Lånemassan ökar ju inte och jag kan visa på mååånga års fläckfria betalningar, men de kanske inte tänker att minskad månadskostnad för mig sänker deras risk också?
Min erfarenhet är att banken sällan bryr sig om att vårt betalutrymme skulle öka och månadskostnader minska (ofta drastiskt) med ett samlingslån.

Men är inte handelsbanken en bank som tar superlåg risk? känns spontant inte som de är en blancobank när man tittar på deras kreditförluster.
Jag tycker att det är ofta dom är aktuella i exekutiva försäljningar, så det går inte smärtfritt. Men dom är inte någon aktiv aktör för att trycka ut massa blancolån

Jag tycker att det är ofta dom är aktuella i exekutiva försäljningar, så det går inte smärtfritt. Men dom är inte någon aktiv aktör för att trycka ut massa blancolån
de kanske är dåliga på kreditgivning men lever på att det är "lån med säkerhet"

Senaste delårsrapporten stort sett 0 kr kreditförluster.Tror inte deras blancolån utan säkerhet.speciellt hög

Jag testade faktiskt ett samlingslån, fick ett erbjudande på Resurs, 200,000 sökt och det var det de erbjöd till 14,30% ränta så det hoppar jag över. Blir ett snack med banken och om de inte kan erbjuda nåt vettigt så betalar jag av Fairlo och testar igen mot slutet av året kanske.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp