Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån med dålig kreditvärdighet och inget fast jobb

Jag har länge varit dålig på sköta ekonomin, och efter det började gå åt rätt håll förra året och jag fick ner skulderna från 80k till 35k så föll jag tillbaka i våras och det är nu uppe i ca 150k. Jag har en bostadsrätt som jag är delägare i tillsammans med mina föräldrar där min andel är ca 400k och har även fonder för ca 300k.
Min inkomst varierar mycket då jag just nu pluggar, men är klar om ett par månader och kommer börja jobba heltid.
Nu till problemet, behöver lösa ca 50000 nu, men har väldigt dålig kreditvärdighet och många förfrågningar. Har dock inga betalningsanmärkningar. Jag vill helst inte blanda in mina föräldrar i det igen men det är väl nödlösningen. Har sökt på Advisa, men inte fått något. Finns det något annat sätt som jag kan få fram pengarna eller är det kört?
Vill helst inte röra fonderna heller även om det verkar som det enklaste alternativet.

Som börsen går nu så får det vara väldigt bra avkastning på fonderna om det skall vara värt att låna pengar för att behålla fondandelar. Det är nog inte den typen av spekulation man skall ägna sig åt om man har dåligt ställt...

Som börsen går nu så får det vara väldigt bra avkastning på fonderna om det skall vara värt att låna pengar för att behålla fondandelar. Det är nog inte den typen av spekulation man skall ägna sig åt om man har dåligt ställt...
Vet att det egentligen är så, och det rimligaste är att sälja fonderna, men pga andra omständigheter så gör jag som sagt helst inte det. Hur mycket bättre är det om man har en medsökande? Om jag exempelvis skulle ha någon av mina föräldrar som medsökande, kan jag få ett hyfsat lån ändå?

Tycker helt klart du ska sälja fonder o göra dig skuldfri istället!

Med din inkomst o utan jobb +dålig uc kommer du få lån med höga räntor. Det kommer inte ge dig bättre avkastning utan tvärtom.

Du får dessutom lägre månadsinkomst och med tiden mycket bättre uc. Så sälj fonder och betala skulden sen om du mår dåligt av att ha nallat från fonderna kan du söka ett nytt lån fast med bättre ränta!

Vad för skulder har du lyckats dra på dig?

Sälj fonderna och gör dig skuldfri, att samla ihop 150k igen är fan så mycket lättare när du är skuldfri. Går lätt att fixa på 2-2.5 år om du har en ordentlig inkomst. Varför drar du dig för att sälja fonderna? Dina föräldrar har väl ingen insyn i dina fonder? Gör dig av med skulderna medans du kan och se till att aldrig sätta dig i den sitsen igen. Så gör det nu innan det går utför ytterligare. Många här inne har inte det alternativet du har.

Håller med!

Du skriver själv att du har problem o dålig kreditvärdighet.

Du behöver 150 000 kr o det har du!
Annars kan du ta lån hos banknorwegian 150 k över 10 år. När du har betalat ränta i 9 år så börjar amorteringen sista året. Är väl typ såna lån man kan få med dåliga förutsättningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp