Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån lendo, kan man ringa bankerna efter?

Hej!
Om jag ansöker om samlingslån hos Lendo och inte får erbjudanden, kan jag i efterhand ringa bankerna tex Remember, Collector, Ikano m.m och be dem ta upp ansökan och kolla varför dem har nekat den i så fall?

Om det nekas hos Lendo, kan dem ändra beslutet om man ringer dem i efterhand och går igenom ansökan manuellt? Någon som vart med eller hört om att det gått igenom?

Svar ja, på båda dina frågor.

Hej!
Om jag ansöker om samlingslån hos Lendo och inte får erbjudanden, kan jag i efterhand ringa bankerna tex Remember, Collector, Ikano m.m och be dem ta upp ansökan och kolla varför dem har nekat den i så fall?

Om det nekas hos Lendo, kan dem ändra beslutet om man ringer dem i efterhand och går igenom ansökan manuellt? Någon som vart med eller hört om att det gått igenom?
Ändra beslutet är tveksamt tyvärr.
Alla banker litar blint på deras datasystemet som bedömer om en person är kreditvärdig eller inte. De får inte ändra på det. Tro mig, jag har försökt att övertala flera gånger men det är omöjligt.

Senast ändrad:
Ändra beslutet hos Lendo är tveksamt tyvärr.
Alla banker litar blint på deras datasystemet som bedömer om en person är kreditvärdig eller inte. De får inte ändra på det. Tro mig, jag har försökt att övertala flera gånger men det är omöjligt.
Lendo tar inga beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp