Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån hos enklare

Jag har fått erbjudande från dom .Ica banken .6,95 procent 173000 å brocc på 8a procent ock Santander 125000 6 procent . samtliga har 6 år avbetalningstid .... har fått från komplett å nordax samma procent som på Ica . vilken av dessa är bäst ?

Ica banken får det bli .. är dom bra om jag behöver ändra avbetalningstid ? Har dom nån försäkring vid arbetslöshet att teckna . jag jobbar nu men tänker att en sån försäkring är bra att ha . är anställda vid kommunala

Ica banken får det bli .. är dom bra om jag behöver ändra avbetalningstid ? Har dom nån försäkring vid arbetslöshet att teckna . jag jobbar nu men tänker att en sån försäkring är bra att ha . är anställda vid kommunala
Ja, du kan teckna försäkring på ditt lån hos ICA.

De flesta säljer nog försäkringar till lånen, dom tjänar rätt bra med pengar på det..

De flesta säljer nog försäkringar till lånen, dom tjänar rätt bra med pengar på det..
Visst är det så ... - men ganska klokt att i alla fall teckna "liv", vilket jag har på mitt eget ICA-lån. Det skyddar ju inte vid arbetslöshet o s v, men det känns bra då man inte vet när man checkar ut. Vill inte att min man ska behöva betala om den dagen kommer innan det det är avslutat.

Visst är det så ... - men ganska klokt att i alla fall teckna "liv", vilket jag har på mitt eget ICA-lån. Det skyddar ju inte vid arbetslöshet o s v, men det känns bra då man inte vet när man checkar ut. Vill inte att min man ska behöva betala om den dagen kommer innan det det är avslutat.

Man ärver inte skulder.

Man ärver inte skulder.
Nej, men då skulderna ska betalas via dödsboet så förlorar maken/makan på det i det fall man ärver varandra. I mitt fall så ser jag hellre att maken ärver mina tillgångar. Jag har inte påstått att han blir juridiskt ansvarig för lånet i sig. Med ICA försäkring liv, så går försäkringen in och täcker om jag skulle avlida.

Nej, men då skulderna ska betalas via dödsboet så förlorar maken/makan på det i det fall man ärver varandra. I mitt fall så ser jag hellre att maken ärver mina tillgångar. Jag har inte påstått att han blir juridiskt ansvarig för lånet i sig. Med ICA försäkring liv, så går försäkringen in och täcker om jag skulle avlida.

Jag förstår. Så är det ju!
Menar du att din försäkring på lånet inte täcker ifall du blir arbetslös utan enbart vid händelse av dödsfall? De allra flesta låneskydden täcker både och nämligen.

Jag förstår. Så är det ju!
Menar du att din försäkring på lånet inte täcker ifall du blir arbetslös utan enbart vid händelse av dödsfall? De allra flesta låneskydden täcker både och nämligen.
Det finns två varianter på ICA. Jag är snål och optimistisk, så jag har endast Låneskydd. ;)
Plus-varianten täcker både och:

Premie Låneskydd
0,03 % per månad av den totala skulden.

Premie Låneskydd Plus
7,25 % per månad av aviserad månadskostnad plus 0,03 % av den totala skulden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp