Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån 400k – Bättre att vänta eller slå ihop nu?

Hej,

jag har idag ett antal blancolån på totalt 750k. 280k är med relativt låg ränta på ca 6%, resterande är omkring 10%. Skulle vilja samla de andra lånen och förhoppningsvis få ner räntan, men vet inte om det är bättre att vänta tills jag får ner summan ytterligare. Just nu amorterar jag ca 10k/mån på lånen. Har hög lön och amorterar bortsett från blancolånen strax över 10k/mån för mitt bolån också men har i dagsläget inte möjlighet att öka bolånet för att baka in skulderna där. Vad tror ni om mina möjligheter att samla 4-500k och vad är en trolig ränta?
Förutsättningar:
Lön: 120k/m (men senaste inkomstuppgifter visar 700k för 2024)
FF: 3
UC: 0.9

Tror du kan söka genom Lendo eller Zmarta att samla 400-500 utan problem. Räntan bör vara runt 8-10%. Hur gamla är ff, när kom den senaste?

Låter kanske som en "ring din bank" som borde kunna lösa det?
Om inte annat kanske få ner amorteringen på bolån?

Tror du kan söka genom Lendo eller Zmarta att samla 400-500 utan problem. Räntan bör vara runt 8-10%. Hur gamla är ff, när kom den senaste?
Äldsta FF är från juni och den samt en av de andra är för bolån. Den tredje är ca 1 mån gammal och från Telia där jag tyvärr inte visste de skulle ta full Uc för att köpa telefon. Får jag inte bättre än 10% är det ju inte värt det just nu, då det är omkring samma som jag har nu.

Låter kanske som en "ring din bank" som borde kunna lösa det?
Om inte annat kanske få ner amorteringen på bolån?
Var lite osäker om det är bättre att vända sig direkt till min bank som jag har bolån hos, eller om det är bättre att gå vi ex Lendo.
Kan inte få ner amorteringen på bolån just nu tyvärr.

Det är ju det,kanske du ksn få runt 8% men det är inte säkert det. Isåfall som Lasseman skriver kan du fråga din bank

Personen tjänar 120 t/ mån eller har jag läst fel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp