Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån 2x inkomst ?

Precis, avslutade betalkoll, den var bra, men fruktansvärt dåligt för uc score. Jag hoppas inte för mycket tyvärr, är rädd att min inkomst är låg för ett samlingslån
Ok då förstår jag, tyvärr har jag inte någon kredit att avsluta om jag inte får ett samlingslån. Så jag får väl hoppas att mitt underskott inte är för högt och att förfrågningarna de fyra som försvinner kan få mitt UC bättre. Annars kan jag inte göra mer tyvärr och då får jag nog lämna allt till inkasso vilket vore ännu mer förödande för mitt UC
Önskar dig lycka till i alla fall och att det går bättre för dig denna gång

Hej !
är det någon som har erfarenhet av att samla lån när man är belånad med lite mer än 2x inkomsten ?
Har självklart tänkt att det är omöjligt men ibland läser man ju att vissa lyckas medans andra med bättre förutsättningar misslyckas. Har testat lite olika låneindikatorer och enligt dom ska de gå men de brukar ju inte va helt tillförlitligt.

har ca 1 350 000 lån
Ca 640 000 inkomst
2-3 riskprognos( lite osäker men bör ligga på det i nästa uppdatering)
1ff

Finns de något hopp att få samlingslån? Har dessvärre redan remember och Collector .
Lycka till och återkom gärna hur det gick. Har fyra förfrågningar som försvinner i augusti och då har jag fyra st kvar som är äldre än sex månader och då vil jag gärna försöka mig på att samla mina krediter, har dock ett högt underskott, men inte lika högt belånad. Önskar dig lycka till och återkom gärna hur det går för dig håller tummarna !!!

Lycka till och återkom gärna hur det gick. Har fyra förfrågningar som försvinner i augusti och då har jag fyra st kvar som är äldre än sex månader och då vil jag gärna försöka mig på att samla mina krediter, har dock ett högt underskott, men inte lika högt belånad. Önskar dig lycka till och återkom gärna hur det går för dig håller tummarna !!!
Absolut .. om de enbart är högt underskott du är orolig för tror ja dock inte det är någon fara …aldrig varit det för mig iaf och då har ja alltid haft väldigt högt .
vid något tillfälle hade jag ca 400 000 i lön 140 000 i underskott och ca 700 000 synligt på UC.: fick flera erbjudanden då och inte ens lösenkrav på alla . Räntorna mellan 10-20% dock.

Absolut .. om de enbart är högt underskott du är orolig för tror ja dock inte det är någon fara …aldrig varit det för mig iaf och då har ja alltid haft väldigt högt .
vid något tillfälle hade jag ca 400 000 i lön 140 000 i underskott och ca 700 000 synligt på UC.: fick flera erbjudanden då och inte ens lösenkrav på alla . Räntorna mellan 10-20% dock.
hej
Tack så jättemycket, det värmde att höra och kändes skönt att höra att det funkar och man inte är bannlyst för det. Har inte några inkassokrav eller betalningsanmärkningar, vilket kan vara negativt om man har högt underskott av kapital. Dock hoppas jag på lite bättre UC än 7,5 när mina fyra förfrågningar försvinner i augusti, då har jag bara fyra kvar också bra och de är mer än 6 mån gamla och det känns skönt. Ja räntan får vara lite högre det skulle i alla fall göra mycket att få bort mina krediter
Önskar dig all lycka till och uppdatera gärna hur det går för dig och hoppas det går bra.
Men enormt skönt att det gått för dig med högt underskott av kapital. Var det längesen med dessa förutsättningar ?
Tack det värmde mycket !!!

hej
Tack så jättemycket, det värmde att höra och kändes skönt att höra att det funkar och man inte är bannlyst för det. Har inte några inkassokrav eller betalningsanmärkningar, vilket kan vara negativt om man har högt underskott av kapital. Dock hoppas jag på lite bättre UC än 7,5 när mina fyra förfrågningar försvinner i augusti, då har jag bara fyra kvar också bra och de är mer än 6 mån gamla och det känns skönt. Ja räntan får vara lite högre det skulle i alla fall göra mycket att få bort mina krediter
Önskar dig all lycka till och uppdatera gärna hur det går för dig och hoppas det går bra.
Men enormt skönt att det gått för dig med högt underskott av kapital. Var det längesen med dessa förutsättningar ?
Tack det värmde mycket !!!
Tack :)
Ja du bör få ganska mycket bättre när dessa försvinner tror jag .
det var ca 1 år sen ,.Men jag har haft stora lån till och från senaste 6-7 åren och alltid haft väldigt högt underskott men ändå alltid fått erbjudande ändå . Vissa banker verkar knappt kolla på de där .
Finns säkert något kunnigare än mig här på lånforum som har mer koll på just detta med underskott men för mig verkar de inte ha påverkat chanserna att få erbjudanden . Däremot kanske hur bra räntan blir :)

Tack :)
Ja du bör få ganska mycket bättre när dessa försvinner tror jag .
det var ca 1 år sen ,.Men jag har haft stora lån till och från senaste 6-7 åren och alltid haft väldigt högt underskott men ändå alltid fått erbjudande ändå . Vissa banker verkar knappt kolla på de där .
Finns säkert något kunnigare än mig här på lånforum som har mer koll på just detta med underskott men för mig verkar de inte ha påverkat chanserna att få erbjudanden . Däremot kanske hur bra räntan blir :)
Tack det var skönt att höra att det var för ca ett år sedan i alla fall. Och det känns skönt att höra att det finns någon som fått det. Tack så mycket och stort lycka till
Om jag får ett samlingslån till sämre ränta blir det ändå bättre eftersom jag ska lösa krediter och de räntorna är ändå högre och börjar där i alla fall.

Så härligt att höra att någon här fått lån med så högt underskott och ca 700 000 kr synligt på UC och hur mycket fick du då ?
Räntan att den är kass får jag ta, bättre att bli av med krediter
Jag har 560 000 kr i inkomst, 132 000 kr i inkomst och 837 000 i synligt på UC och det är inte 2 xinkomsten men det är underskottet endast som är högt. Återkom gärna när du sökt och hoppas du får napp.
Behövde du lämna en massa kompletteringar ? Det vill jag gärna slippa då jag har lite smålån utanför UC som kan ställa till det vid kontoutdrag.
Jag får vänta tills slutet av augusti och hoppas mitt UC är bättre då när fyra förfrågningar försvunnit, hoppas det händer något när de försvinner,.
Önskar dig all lycka !!!

Så härligt att höra någon som fått erbjudande om samlingslån med högt underskott, då kanske det finns hopp även för mig.
tack

Så härligt att höra någon som fått erbjudande om samlingslån med högt underskott, då kanske det finns hopp även för mig.
tack
Samma för mig; 200k underskott och då årsinkomst 570k. Fick 5,7% från Resurs på 490k.

Samma för mig; 200k underskott och då årsinkomst 570k. Fick 5,7% från Resurs på 490k.
Härligt att höra det känns bra. Nu ska bara mitt UC ner under 4 så ska jag söka samlingslån, det får bli till dyrare ränta men ska bort med mina krediter. Tack för att du delade med dig. Skönt att höra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp