Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla Lån 266k i lån, dålig uc vad göra?

Hej,
Jag har haft problem med min ekonomi väldigt länge, jag har varit tvungen att låna hela tiden för att kunna betala av mina lån. Jag har privat lån ungefär hos 7-8 olika banker. Allt ligger på 266k, min UC är väldigt dålig och två av banker vill ha varav 35k och 23k betald redan nästa månad, alltså hela beloppet på en gång. Jag kan ej samla mina lån för min kredit är jätte dålig. Undrar om någon kan komma med bra förslag?

Hej,
Jag har haft problem med min ekonomi väldigt länge, jag har varit tvungen att låna hela tiden för att kunna betala av mina lån. Jag har privat lån ungefär hos 7-8 olika banker. Allt ligger på 266k, min UC är väldigt dålig och två av banker vill ha varav 35k och 23k betald redan nästa månad, alltså hela beloppet på en gång. Jag kan ej samla mina lån för min kredit är jätte dålig. Undrar om någon kan komma med bra förslag?
Skriv dina förutsättningar och vilka banker du redan har lån hos

Skriv dina förutsättningar och vilka banker du redan har lån hos
Credway: 31 284kr
Northmill Kontokredit: 30 289kr
Northmill Reduce: 47 672kr
Ferratum Bank: 24 508kr
Loanstep :14 330kr
Merax : 6044kr
Flexkonto : 2820kr
GF Money : 3000kr
Fairlo : 5000kr
Lumify : 36 000kr
Credifi : 24 000kr
Viaconto : 13 000kr
Thorn : 30 000kr
Jag har försökt samla de på en o samma bank men pga min UC score så är det omöjligt, nästa månad vill Lumify och Credifi (som tillhör samma bank Luma Finans AB) vill att jag ska betala hela summan på en gång, alltså mer än 50k på en månad.

Credway: 31 284kr
Northmill Kontokredit: 30 289kr
Northmill Reduce: 47 672kr
Ferratum Bank: 24 508kr
Loanstep :14 330kr
Merax : 6044kr
Flexkonto : 2820kr
GF Money : 3000kr
Fairlo : 5000kr
Lumify : 36 000kr
Credifi : 24 000kr
Viaconto : 13 000kr
Thorn : 30 000kr
Jag har försökt samla de på en o samma bank men pga min UC score så är det omöjligt, nästa månad vill Lumify och Credifi (som tillhör samma bank Luma Finans AB) vill att jag ska betala hela summan på en gång, alltså mer än 50k på en månad.
Vad har du för UC betyg och antal ff?
Varför vill Lumify och Credifi att du ska betala hela summan?

Hur kan jag se min uc betyg och antal ff? Men min riskprognos är 15%.
Lumify och Credifi hemsida står det så, jag kommer att betala en ”förlängning” på över 4k denna månad för de båda, nästa månad hela summan.
Tack för dina svar och hjälp.

Hur kan jag se min uc betyg och antal ff? Men min riskprognos är 15%.
Lumify och Credifi hemsida står det så, jag kommer att betala en ”förlängning” på över 4k denna månad för de båda, nästa månad hela summan.
Tack för dina svar och hjälp.
Uc betyg är riskprognos. På minuc.se kan man om du betalar 49kr/månad se vad din uc är och hur många ff du har gjort senaste 12 månader.
15% i UC blir svårt att samla lån. Men om du kan fixa betyget och hamnar under 10% så är det kanske möjligt. Det beror om antal ff, inkomst, synliga lån på UC. Har du några krediter som är maxade? För de kan också förstöra UC betyget.

Lumify och Credifi är katastrof jag själv har släppt de till inkasso och fått avbetalningsplan som är mer rimligt. Det kanske kan vara alternativ tills du fixar betyget? Jag har dock haft mycket mindre summa hos dessa.

Okej jag förstår. Vad tycker du om skuldsanering hos KF?

300k per år. Bor ihop med min fru.
Efter en snabbtitt på det du uppgav tidigare i tråden skulle jag föreslå att du släpper lumify och credifi till inkasso och försöker få till en betalningsplan, jag lyckades ordna Lumify till 1500/månad när jag släppte den.

Kolla om du kan höja GF, jag fick höja GF från 5000 till 30000, och sedan betalar du av Viaconto, Merax och Flexkontot om du lyckas höja

Det tar minst 60 dagar för Lumify att komma till inkasso så då får du lite andningsutrymme under tiden.

Någon annan som har input eller bättre förslag?

Tillägg; Skuldsanering är förmodligen inget att hoppas på i din situation, med din inkomst kan du bli skuldfri på några år om du skulle låta allt gå till Kronofogden men gör inte det, försök att lösa det ändå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp