Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla ihop snabblån? vilken låneförmedlare?

Vilken bank eller låneförmedlare rek ni som är okej med att samla ihop ett antal snabblån på ca 70-80tkr? Dvs inte att samla ihop vanliga lån och krediter. Även om räntan kanske inte blir särskilt låg så blir det ändå mycket bättre för mig.

Jag har tidigare dåliga erfarenheter när jag skulle göra det för några år sedan. Jag använde då Lendo och gick vidare med ett erbjudande jag fick där. När banken väl skulle samla in mina lånuppgifter osv på de lån som jag ville lösa så ringde en arg kvinna upp och sa blankt nej vi kan inte erbjuda er ett lån då snabblån/sms lån är inte ok och inget som vi vill veta av och kan hjälpa er med!! Detta trots att jag redan hade signerat avtalet och det var bara ett av lånen som var ett så kallat snabblån från Risicum tror jag att det var.
Jag tänker att det kanske är andra tider idag och mer förståelse att fler som jag sätter sig i sådana här knipor och verkligen behöver hjälp. Samt att en seriös bank borde ta sig tid till att manuellt kontrollera att återbetalningsförmåga faktiskt finns hos den som ansöker, även om man har dålig UC osv.
Jag är i knipa nu och måste lösa det här så snart som möjligt då pengarna inte räcker till för att betala månadens räkningar... Efter det här så ska jag hålla mig så långt borta som möjligt från nya lån och att inte leva över mina tillgångar. Det är över och stort STOP på det nu!
Tacksam för svar.
Tack:)

70-80 tusen är ju ingen jätte skuld.
Förutsättningar?
Prata med din bank? (storbank och inget ocker bolag)
Öka inkomsterna och minska utgifterna så är du klar på ganska kort tid.

Vad har du för Lön, lånförfrågningar, UC betyg?

Lendo/Advisa/ Zmarta, någon av de skulle jag sökt ifrån, spelar egentligen ingen roll vilka. Det är vanligt att banken kan säga nej när man valt ett erbjudande och signerat det. Det är inte löneförmedlare som nekar utan själva banken du väljer.
Skulle det vara så att du får fler erbjudande men blir nekad på den du väljer efteråt kan du alltid ringa löneförmedlare och säga att du välja annan bud.

Uppgifter från minuc:
Årsinkomst: 419 500kr
Antal registrerade förfrågningar hos UC de senaste 12 månaderna: 8 st
UC betyg: 8,3%

Uppgifter från minuc:
Årsinkomst: 419 500kr
Antal registrerade förfrågningar hos UC de senaste 12 månaderna: 8 st
UC betyg: 8,3%
Har du lån som syns på UC? De kan påverka dina möjligheter. Du har många ff, har du möjlighet att vänta att några försvinner? Beroende på när senaste ff är gjort och hur mycket lån du har på UC så har du kanske chans att få någon erbjudande.

Saknas info så då blir det bara killgissningar. Bor i ett rött hus och har en udda siffra i personnumret, där har du det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp