Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sambos inkomst redogörelse

Jag är så krånglig, jag menar att han har 22 ut och borde få behålla ca 11 000. Jag har 11 500 i FP efter skatt.

Jag glömde bort att man inte får jobbskatteavdrag på föräldrapenningen (snart läggdags för mig) och inser efter lite överslagsräknande att det räcker med runt 25 000 i föräldrapenning för att man skall behöva skatta 31 %, men det är ändå en relativt hög summa. Skall man verkligen ange hur mycket man skattar i procent och inte vilken tabell man har? Det senare alternativet är lite enklare att hålla reda på...

Vem fan har kärlek för någon när man har lån X-D känner mest press, hehe.

Jag kapar, fick också att redovisa inkomst. Jag som sambo har föräldrapenning, 11500, underhåll 2000 och barnbidrag strax under 3000.
Ska jag bara skriva 11500 då och fylla i underhåll och barnbidrag under antal barn/bidrag och den biten? Det är väl inte samma sorts inkomst gällande skatt.
Sen tänker jag att om jag skriver försäkringskassan under arbetsgivare, hur ska jag veta hur mycket skatt som dras för det måste man ange... kanske på försäkringskassans sida eller ska man chansa? Det borde väl vara 31ish%
Ja kanske är svårt med kärleken här;)
Det handlar mer om respekt för andra människor och det saknas vid spydiga kommentarer:( man måste kunna respektera andra ändå :)

Jag glömde bort att man inte får jobbskatteavdrag på föräldrapenningen (snart läggdags för mig) och inser efter lite överslagsräknande att det räcker med runt 25 000 i föräldrapenning för att man skall behöva skatta 31 %, men det är ändå en relativt hög summa. Skall man verkligen ange hur mycket man skattar i procent och inte vilken tabell man har? Det senare alternativet är lite enklare att hålla reda på...

ja det var kanske tabell...

ja det var kanske tabell...
Det beror på om du lämnat in skattemedel el ej.
Jag lärde mig den läxan när jag och en kollega med samma lön alltid fick ut några tusen mer än mig. Det visade sig att jag betalade enligt procent och han enligt skattetabell. Detta berodde på att jag inte lämnat in en skattesedel till arbetsgivaren.
Vet inte om det sker automatiskt numera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp