Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sambla säljavdelning

Vilket nr är det? Nåt 0771221122 har ringt mig idag...

Swedbank Internet banken har detta nummer (ringde de igår kväll) men jag vet att Swedbank varnar för falska samtal fast jag vet inte från vilket nummer de falska samtalen rings ifrån.

Senast ändrad:
Jag svarade aldrig på detta nummer men ringde sedan upp från min jobbtelefon men ingen kunde se att nån sökt mig från det numret och jag är ju ingen ansluten kund heller till dem heller...de tyckte också det var konstigt att nån sökt mig...

Jag svarade aldrig på detta nummer men ringde sedan upp från min jobbtelefon men ingen kunde se att nån sökt mig från det numret och jag är ju ingen ansluten kund heller till dem heller...de tyckte också det var konstigt att nån sökt mig...

låter som bluffsamtal, folk som försöker fiska efter koder till bankid.

Men hur kan då detta nummer visa sig om det inte är swedbank som ringer?

Men hur kan då detta nummer visa sig om det inte är swedbank som ringer?

Det undrar jag med, men en person här på Forumet påstod att man kan välja vilket nummer som ska visas när man ringer (något som jag aldrig hade hört förut att det skulle vara möjligt).

eller så var det inte falskt samtal utan Swedbank som jagar nya kunder?

Kontaktade swedbank och de var förvånade, de ringer sällan upp från d numret och iom jag inte ens är kund hos dem lät det ännu mer konstigt...bra jag inte svarade när de ringde...han kunde iaf inte svara på varför nån ringt mig från detta nummer..

Det undrar jag med, men en person här på Forumet påstod att man kan välja vilket nummer som ska visas när man ringer (något som jag aldrig hade hört förut att det skulle vara möjligt).

Detta är tyvärr mycket möjligt idag men sen är det ju också väldigt olagligt. Om någon använder sig av detta så är det till 99% en utländsk liga med scammers, så en svensk polisanmälan inte skulle ha någon effekt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp