Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sambla säljavdelning

har aldrig ansökt via Sambla men blev idag uppringd av en ”överdrivet trevlig kille” som ”så gärna ville hjälpa just mig” när jag frågade honom om han fick ringa ett NIX anslutet nummer som aldrig varit kund hos Sambla blev han tyst, sen försökte han fråga runt om min lån och ge exempel på hur bra det skulle kunna bli. Då frågade jag om när han skulle berätta att Sambla kommer ta en UC som kan påverka min ekonomi.

Det blev för mycket och det klickade i örat. Proffsigt .... eller inte

har aldrig ansökt via Sambla men blev idag uppringd av en ”överdrivet trevlig kille” som ”så gärna ville hjälpa just mig” när jag frågade honom om han fick ringa ett NIX anslutet nummer som aldrig varit kund hos Sambla blev han tyst, sen försökte han fråga runt om min lån och ge exempel på hur bra det skulle kunna bli. Då frågade jag om när han skulle berätta att Sambla kommer ta en UC som kan påverka min ekonomi.

Det blev för mycket och det klickade i örat. Proffsigt .... eller inte

När detta har hänt mig (inte specifikt från Sambla dock) så har jag alltid krävt att få veta hur de fått mitt nummer. Kan de inte svara så ber jag att få prata med närmsta chef och sedan där påpekat att jag aldrig vill bli uppringd igen vilket faktiskt har funkat hos 80% av företagen.

Jag har både hemligt nummer OCH ansluten hos NIX så hur de fått mitt nummer är lite av ett mysterium. Gissar att de köper in listor av andra företag.

Jag blev uppringd igår! Otroligt envis tjej, jag sa hela tiden att Jag kommer inte att söka ngt via er men hon ville inte lyssna så till slut fick jag bara lägga på.

Verkar som att de kör ngn kampanj nu och ringer folk. Har heller aldrig haft med de att göra. Bara till och blocka numret.

Bisnode köper mitt företag listor av,
För mig det kostar 5 kronor per lead men vid en större upphandling är det kanske billigare.

Sambla är ytterst "aggresiva" just nu... Dom har ringt mig dagligen de senaste veckorna och har även fått brev från dom... :(

Är det dom som ringer och tjatar nu? Truecaller har blockerat en massa samtal som det bara står "lån" på

Är det dom som ringer och tjatar nu? Truecaller har blockerat en massa samtal som det bara står "lån" på

Förmodligen... Dom har ringt mig de senaste två veckorna, varje dag... & ja e ju bästa lånekunden EVER... eller kanske inte... :oops:

När de ringer så börjar de alltid med att fråga om man har några lån eller krediter. Då säger jag alltid bara Nej, jag har inga lån eller krediter. Då brukar det alltid bli knäpptyst i telefonen.. och sen lägger de på. Tips!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp